וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לנתניהו: השר אלי כהן צירף אנשי עסקים לנסיעתו למצרים בצורה לא תקינה

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 20:06

במכתב ששיגר לרה"מ, מתח שר הכלכלה ביקורת על ביקור משלחת משרד המודיעין והמל"ל בקהיר, שלא תואם מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. הוא טען כי הליווי של אנשי העסקים לא עבר דרך הנוהל שמוודא כי לא קיימים ניגודי עניינים ומניעים פסולים. "מצר על השתלשלות העניינים"

שר המודיעין אלי כהן, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
לא עבר דרך הפרוטוקול. כהן/פלאש 90, יונתן זינדל

שר הכלכלה עמיר פרץ מחה על נסיעתו של השר לענייני מודיעין אלי כהן למצרים במכתב ששיגר אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענתו, הביקור וצירוף אנשי עסקים למשלחת השר בוצעו בצורה לא תקינה ובניגוד לפרוטוקול של משרד הכלכלה.

השר כהן יצא היום למצרים בראש משלחת של משרד המודיעין והמל"ל שאליה הצטרפה קבוצה של אנשי עסקים ישראלים. על נסיעתו החריגה של כהן למצרים דיווחה בפעם הראשונה גילי כהן ב"כאן". שר המודיעין ארגן את ביקורו ללא כל תיאום מול שאר משרדי הממשלה הרלוונטיים, ובראשם משרד החוץ.

טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה, ירושלים 18 במאי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
גילה על הביקור במקרה. פרץ וכהן/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

במשרד הכלכלה גם כן גילו על הביקור במקרה, ונדהמו לשמוע שכהן לוקח עמו אנשי עסקים. צירוף אנשי עסקים לנסיעה של גורם רשמי ישראלי כרוך בנוהל רשמי של משרד הכלכלה, שנועד לוודא שאין ניגודי עניינים או העדפת מלווים מסוימים על פני אחרים בשל מניעים פסולים.

"בסוף השבוע שעבר הגיעה לידיעתי דבר יציאת משלחת בראשות שר המודיעין ח"כ אלי כהן לפגישות עם ראשי המודיעין במצרים, כאשר על סדר יומה גם נושאים כלכליים, ועוד יותר מכך - מפגש בין ראשי חברות עסקיות מתחומים שונים מהמשק הישראלי מול מקביליהם במצרים", כתב פרץ לנתניהו, שהוא עצמו זה שאישר את נסיעתו של כהן.

פרץ כתב לנתניהו כי מבירור שערך עם שר החוץ גבי אשכנזי התברר כי גם למשרד החוץ נודע במקרה על המשלחת למצרים, וזאת בשל פנייה של גורמים במצרים שביקשו לתאם עם השגרירה בקהיר שלא ידעה כלל על קיום הביקור.

"בהמשך קיימתי שיחה עם ראש המל"ל שידע על דבר קיום המשלחת על פי הנחייתך. זאת ועוד; קיימתי שיחה עם השר אלי כהן בה הבהרתי כי מדובר בהליך בלתי תקין", הוסיף פרץ במכתב לנתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון רויאל ביץ' באילת, 21 בפברואר 2021. דוד בכר, אתר רשמי
אישר את הנסיעה, אך משרדי הממשלה לא דווחו. נתניהו/אתר רשמי, דוד בכר

הוא ציין כי משרד הכלכלה ניסה לסייע כדי למצוא דרך בה אנשי העסקים שיוצאים למצרים יעשו זאת בהתאם לכללים ולוודא כי עיקרון השקיפות והשוויון נשמר, אך ללא הצלחה.

"מאחר שדרישתו של מנכ"ל משרדי להציג את כל הפרטים בשקיפות כדי לוודא שהדברים התבצעו בצורה תקינה לא נענתה, החלטנו למשוך את ידינו מעניין זה", ציין פרץ. "לא נותר לי אלא להצר על הדרך בה השתלשלו העניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully