וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר שמרית פרקול-פינקל נהרגה בתאונה בת"א: "עולם הסביבה איבד גיבורה"

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 11:57

בת ה-45, ביולוגית ימית במקצועה, נדרסה אתמול בידי משאית ברחוב המסגר שבתל אביב בעת שרכבה על קורקינט חשמלי. הנהג החשוד בדריסה, תושב טירה כבן 30, עוכב במשטרה. במשרד להגנת הסביבה תיארו את פועלה וספדו לה: "חוקרת פורצת דרך ומובילה עולמית"

ד"ר שמרית פרקול- פינקל מת"א, ההרוגה בתאונת הדרכים בין קורקינט חשמלי למשאית. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שמרית פרקול-פינקל/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ההרוגה בתאונת הדרכים בתל אביב אתמול (ראשון) היא החוקרת ד"ר שמרית פרקול-פינקל. הביולוגית הימית בת ה-45 נדרסה למוות בידי משאית ברחוב המסגר שבתל אביב, והנהג, תושב טירה בשנות ה-30 לחייו, עוכב לחקירה. בוחני התנועה של המשטרה חוקרים את המקרה.

במשרד להגנת הסביבה פרסמו הספד לד"ר פרקול-פינקל, שעבודת הדוקטורט שלה עסקה בהתיישבות בעלי חיים ימיים על גבי מתקנים מלאכותיים בים סוף. במשרד תיארו אותה כחברה, יזמית ושותפה לדרך. "עולם הסביבה איבד אתמול גיבורה, יזמית פורצת דרך וקול חזק וברור למען השמירה על הסביבה הימית", ספד לה האקולוג הימי של היחידה הימית של המשרד ד"ר דרור צוראל.

"אני איבדתי חברה ושותפה לדרך. אירוע הזפת בחופי ישראל שעליו שוחחתי איתה רק בשבוע שעבר, יחלוף. ואולם מבחינתי, אתמול אירע בתל אביב אסון אקולוגי שלא יחלוף", הוסיף.

ד"ר שמרית פרקול- פינקל מת"א, ההרוגה בתאונת הדרכים בין קורקינט חשמלי למשאית. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חברה, יזמית ושותפה לדרך. פרקול-פניקל/מערכת וואלה!, אתר רשמי

גם במגמה לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית באוניברסטית בן גוריון בנגב פרסמו הספד לד"ר פרקול-פינקל ופירטו על הישגיה המדעיים. "שמרית היתה חוקרת ואקולוגית ימית, פורצת דרך ומובילה עולמית של תחום הבניה הסביבתית בים", כתבו בחשבון הפייסבוק של המגמה.

"הגישה אשר היא פיתחה, ביחד עם ד"ר עידו סלע, הפכו לדוגמה בינלאומית ולגאווה ישראלית. פרסומיה הרבים הובילו לתובנות חדשות אודות שוניות מלאכותיות, גידול אלמוגים על מצעים מלאכותיים, פיתוח חומרי בניה ידידותיים לסביבה והקשרים שבין האדם לים".

שני חובשים של מד"א, עידו שיף וערן נדלר, שהגיעו לזירת האירוע, סיפרו כי פרקול-פינקל נלכדה מתחת לחלק האחרוי של המשאית וכי נאלצו לחלצה: "ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

עוד בוואלה!

רוכבת קורקינט חשמלי בת 40 נהרגה מפגיעת משאית בתל אביב

לכתבה המלאה
זירת מותה של רוכבת קורקינט חשמלי בת 30 בתל אביב 7 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
זירת התאונה, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על פי עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו ארבעה רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים מהם ביומיים האחרונים. עוד נמסר כי בשנת 2020 נהרגו 24 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, זאת אף יותר מאלו שנהרגו בשנת 2019.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה הביע את צערו העמוק ואמר כי "מגמת ההיפגעות של הרוכבים על הכלים החשמליים הולכת וגוברת מבלי שהמדינה תשקיע ותסלול עבורם שבילי רכיבה שיפרידו אותם מכלי הרכב ויצילו אותם ממוות. פרויקט אופנידן שאמור לייצור עבור הרוכבים רשת שבילי רכיבה בטוחים תקוע ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בו בזמן שמגמת הנפגעים וההרוגים רק הולכת וגוברת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully