וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה הישראלית במפרץ תועדה על ידי מל"ט איראני: "לא אחראים למתקפה"

7.3.2021 / 14:43

רשת אל-מיאדין פרסמה תיעוד של כלי השיט שנפגע מפיצוץ במפרץ עומאן בחודש שעבר. לפי הרשת המקורבת לאיראן, התיעוד מוכיח כי הפיצוץ לא נגרם על ידי גורם חיצוני אלא נבע מתקלה פנימית

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

רשת אל-מיאדין פרסמה היום (ראשון) תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ מסתורי במפרץ עומאן בחודש שעבר. לפי הרשת הלבנונית המקורבת לאיראן, התיעוד מוכיח כי הפיצוץ לא נגרם על ידי גורם חיצוני אלא היה ממשהו פנימי.

איראן דוחה את הטענות שהשמיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים אחרים בישראל ולפיהם היא אחראית לפגיעה בספינה של חברת ""ריי ספנות" שהייתה בדרכה מערב הסעודית למזרח. גורם איראני שצוטט על ידי רשת אל-מיאדין חזר על ההכחשה ואמר כי טהראן לא הייתה מעורבת בפגיעה בכלי השיט.

רשת אל-מיאדין מפרסמת תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן. אל-מיאדין, צילום מסך
הספינה בתיעוד מהמל"ט האיראני/צילום מסך, אל-מיאדין

הגורם האיראני, שדיבר בעילום שם, האשים את נתניהו, המתנגד לשובה של ארצות הברית להסכם הגרעין, בניסיון להביא להסלמה באזור. לדבריו, ראש הממשלה עושה זאת משיקולים פנימיים, לקראת הבחירות בהמשך החודש.

גם שר הביטחון בני גנץ אמר אחרי הפיצוץ בספינה, שבבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, כי איראן ככל הנראה עומדת מאחוריו.

בסוף החודש שעבר האשימה סוריה את ישראל בתקיפות נגד מטרות שונות באזור דמשק. לפי דיווחים שונים, הייתה זו פגיעה ביעדים איראניים בתגובה לפגיעה בספינה. בישראל סירבו להתייחס לכך.

עדיין לא ברור כיצד הספינה נפגעה, אך לפי ההערכות ייתכן שהוצמדו אליה מטענים מגנטיים כמו אלו שפגעו בכמה מכליות נפט במפרץ בקיץ 2019. ארצות הברית האשימה אז את איראן באחריות לאותן תקיפות, שקרו אחרי שממשל טראמפ הטילו מחדש את הסנקציות עליה. טהראן הכחישה זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully