וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "היה מקום להחלטת ביה"ד בהאג"; בימין תקפו: "אמירה אומללה"

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 21:09

יו"ר מרצ הביע תמיכה בהחלטה לחקור פשעי מלחמה ברצועת עזה, בגדה המערבית ובמזרח י-ם. "הפתרון זה לא להגיד ש'האג אנטישמי', אלא לקדם את המו"מ עם הפלסטינים", הסביר בחדשות 13. בתגובה, אמרו בליכוד שהורוביץ "מפקיר את חיילי צה"ל", ובימינה טענו: "הוא פוגע בנו מבפנים"

בחירות אישיות - ינון מגל בשיחה עם ח"כ ניצן הורוביץ/צילום: ניב אהרונסון

מפלגות הימין תקפו הערב (שבת) את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שהביע תמיכה בחקירת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ישראל. בריאיון לחדשות 13, אמר הורוביץ כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל, ואני בעד לשתף פעולה איתו ולא לנסות לנגח אותו. אני אומר את זה בצער גדול".

"הורוביץ מפקיר את חיילי צה"ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה", אמרו בליכוד. בימינה מסרו בתגובה כי "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם".

בתקווה חדשה אמרו שמדובר ב"אמירה אומללה של ניצן הורביץ על חשבון חיילי צה"ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה"ל".

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"בעד לשתף פעולה עם בית הדין". הורוביץ/ראובן קסטרו

בהמשך הריאיון, הוסיף הורוביץ כי הוא "לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, אבל היא גם צריכה לשאול את עצמה מה היא עושה כדי למנוע את זה". לדבריו, "מה שמהווה קו אדום זה שאין משא ומתן עם הפלסטינים וממשיכים לבנות בהתנחלויות כאילו אין מחר. הפתרון מבחינתנו זה לא להגיד ש'האג אנטישמי', אלא לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, להביא להסדר, ואז לא יהיה האג".

גם ברביעי, לאחר ההודעה על החלטת בית הדין, מתח יו"ר מרצ ביקורת על מדיניות הבנייה שמפעילה ישראל ביו"ש. "המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה", אמר. "ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג".

בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, 6 בפברואר 2021. AP
מתקפה חריפה בימין. בית הדין הפלילי בהאג/AP

לפי החלטת התובעת בהאג, פאטו בנסודה, החקירה תעסוק בפשעים לכאורה שבוצעו ברצועת עזה, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים החל מ-13 ביוני 2014 - לפני מבצע "צוק איתן". התובעת ציינה כי סדר העדיפות שיינתן לחקירה ייקבע בהמשך, בהתאם לאתגרים של מגיפת הקורונה, המשאבים המצומצמים של בית הדין ועומס העבודה הכבד הנוכחי.

החקירה תעסוק גם בפשעים לכאורה של חמאס באותם אזורים. התובעת ציינה כי הצעד הראשון שיבוצע הוא מסירת הודעה לכל הצדדים הרלוונטיים לגבי הפתיחה בחקירה. בשלב זה יוכלו הצדדים להודיע לתובעת כי הם מעוניינים לחקור בעצמם את אזרחיהם בגין החשדות שמופנים אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully