וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלל כשל חשמלי בשריפה בחורה: "הילדים כנראה שיחקו במצת כשהיו לבדם"

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 18:23

במשפחת אבו-סבית, ששכלה שלושה מילדיה באסון, העריכו כי הם שהו בתוך החדר הבוער כמה דקות לפני שאמם הצליחה להוציא אותם משם: "זאת טרגדיה שתלווה את המשפחה". בשירותי הכבאות טרם קבעו מה גרם לשריפה, אך שללו שימוש לא בטיחותי בתנור חימום

בווידאו: שלושה ילדים מתו משאיפת עשן בשריפה בחורה שבנגב/צילום: שי מכלוף

השריפה שפרצה בבית בחורה וגבתה את חייהם של שלושה ילדים לא נגרמה מכשל חשמלי או שימוש לא בטיחותי בתנור חימום - כך אומר הערב (חמישי) נציב כבאות והצלה, דדי שמחי, שהגיע לזירת האסון. בני המשפחה אומרים כי ייתכן שמשחק במצת הוביל לשריפה, ולחנק האחים אבראר, חאלד ולילא אבו-סבית, בני שנה 3 ו-4, משאיפת עשן.

"מדובר באסון גדול, כבד, טרגדיה שתלווה את המשפחה", אמר מנצור אבו-סבית, דודו של אבי המשפחה. "הילדים היו בחדר אחד משחקים, כנראה ששיחקו עם אש בזמן שאמא שלהם עבדה מחוץ לבית, והאבא היה בעבודה". לדבריו, "תוך כמה שניות נדלקה אש. הילד כנראה שיחק במצת והספה נדלקה והאימא ניסתה להוציא אותם". הוא העריך כי הילדים שהו בתוך החדר כמה דקות לפני שהוצאו ממנו.

עם זאת, שמחי נמנע מלקבוע את סיבת השריפה, אך אמר כי "מממצאים שהתגלו בזירת האירוע יש לנו כבר כיוונים לסיבה לפרוץ השריפה, ואנו מחכים לתוצאות המעבדה".

אבראר, ח'אלד ולילא אבו סבית, מתו משאיפת עשן בביתם בחורה, 4 במרץ 2021. ללא, עיבוד תמונה
האחים אבראר, חאלד ולילא אבו-סבית, בני שנה 3 ו-4, שנספו באירוע/עיבוד תמונה, ללא

השריפה התרחשה בבית המשפחה, בשכונה 13 בחורה שבנגב. הילדים, אבראר, חאלד ולילא אבו-סבית פונו על ידי הוריהם למרפאה מקומית ביישוב כשהם מחוסרי הכרה. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך פעולות החייאה, שם נקבע מותם. משטרת מרחב נגב ושירותי הכיבוי פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

לפי קרובי משפחה, אם המשפחה שהבחינה בהתלקחות הזעיקה במהירות את אחד הקרובים, אולם לקח זמן עד שהצליחו לחלץ אותם. סעיד אבו-עאבד, רופא הילדים שטיפל בשלושה, ציין כי נפגעו משאיפת עשן, וכי סימני פיח ניכרו על גופם.

עוד בוואלה!

שלושה ילדים מתו משאיפת עשן בשריפה בביתם בנגב

לכתבה המלאה

"כשהגענו למרפאה הובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבו שלושת הילדים", סיפר פרמדיק מד"א שי קדוש וחובש מד"א אמיר אבו סיאם. "ראינו את הילדים כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם סימני שאיפת עשן ופיח בעקבות שריפה שהתלקחה בביתם".

"הצטרפנו לצוות המרפאה והמשכנו את פעולות ההחייאה המתקדמות שכללו תרופות מיוחדות, הנשמה ועיסויים", המשיכו השניים. "העלינו אותם לניידות הטיפול הנמרץ ופינינו אותם במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות כשמצבם קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully