וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק המענק החליפי לקצבאות הנכות

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 18:46

הצעת החוק הממשלתית שאושרה במליאה תספק מענק חליפי נוסף למקבלי הקצבאות, כפיצוי על העיכוב בהעלאת הקצבאות שהייתה אמורה להכנס לתוקף בינואר 2020. סכומו של המענק ינוע בין 500-150 שקלים בחודש, והוא ישולם לזכאים בגין המחצית הראשונה של 2021

הפגנת נכים, נתניה 15 ביוני 2020. שלומי גבאי
הפגנת נכים בנתניה/שלומי גבאי

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שתעניק מענק חליפי נוסף למקבלי קצבאות הנכות, כפיצוי על העיכוב בהעלאת הקצבאות שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בינואר 2020.

המענק ישולם לזכאים בגין המחצית הראשונה של שנת 2021, על פי חישוב זהה למענק הקודם שאושר באוקטובר עבור שנת 2020. סכומו ינוע בין 500-150 שקלים על כל חודש, על פי הקריטריונים שנקבעו. כמו כן, נכים מונשמים יקבלו גם הפעם 5,341 שקלים בגין כל חודש וכ-64 אלף ילדים נכים שאינם עומדים בקריטריונים שנקבעו יקבלו גם הפעם מענק יחסי של כ-500 שקלים, יוזמה של יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ (הליכוד) שאושרה באוקטובר על ידי שר האוצר.

המענק ישולם, כמו קודמו, בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תינתן כבר במהלך חודש מרץ והשנייה - עד חודש יוני. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי סכום השיפוי הכולל שתעניק המדינה למוסד לביטוח לאומי בגין המענקים החליפיים שניתנו מינואר 2020 יעמוד על 1.569 מיליארד שקלים.

מליאת הכנסת לפני פיזורה, 22 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההצעה אושרה סופית. מליאת הכנסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

מוקדם יותר הסביר יו"ר הוועדה כץ כי "החוק שהעברנו בפברואר 2018 קבע העלאה מסודרת ומדורגת של קצבאות הנכים. ב-2020 היה צריך להיות עדכון שלא יצא לפועל בגלל שלא עבר תקציב. באוקטובר הנכים קיבלו מה שהיו אמורים לקבל כקצבה קבועה - כמענק חד פעמי בגין כל השנה".

"לצערי הולכים שוב לבחירות ושוב הקצבאות לא יעודכנו בהתאם לחוק, לכן אנו נדרשים לתת מענק חליפי נוסף, לשישה חודשים- ינואר עד יוני 2021. אני מקווה שאחרי הבחירות האלה תקום ממשלה בישראל שתוכל לממש את החוק שהעברנו והקצבאות יעודכנו באופן קבוע".

  • עוד באותו נושא:
  • נכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully