וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה חדשה תעכב את תכנית הבנייה ברכס לשימור בירושלים

המועצה הארצית לתכנון החליטה לבטל את התכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה שאושרה לפני כשנתיים - וקבעה כי יש לתקן אותה ולקדם אותה מחדש. תכנית זו נקבעה כתנאי סף למתן תוקף לתכנית ברכס לבן. "ננצל את ההחלטה להמשך המאבק בפגיעה בריאות הירוקות של ירושלים"

בווידאו:תכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה/צילום: תוכנית אב לתחבורה ירושלים

החלטה של ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון צפויה לעכב את קידום תכנית הבנייה ברכס לבן. הוועדה החליטה ביום ראשון לבטל את התכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה, תכנית שנקבעה כתנאי סף לקידום אלפי יחידות דיור בשטח הפתוח, וקבעה כי יש לתקן אותה ולקדם אותה מחדש.

התכנית בצומת אורה מציעה שתי מנהרות, שבכל אחת כביש חד-סטרי דו נתיבי, וכן דרך חדשה על הקרקע. הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את התכנית לפני יותר משנתיים, בטענה כי היא "תאפשר קדימות לרכבת הקלה בצומת וגישה מהירה לבית החולים הדסה עין כרם".

המועצה האזורית מטה יהודה הגישה ערר נגד התכנית בטענה לפגמים. לערר הצטרפו גם ארגונים ירוקים שטענו כי לא נבחנו השפעות קשות שעשויות לה, וכן כי מדובר בחלק מתכנית שנועדה ליצור כניסה חדשה לירושלים. ועדת הערר קיבלה את הטענה בנוגע לפגמים וקבעה בין היתר כי יש לערוך השלמות לתסקיר הסביבתי ותיקונים נוספים. ההחלטה התקבלה ברוב קולות, עם התנגדות נציגת מינהל התכנון, רחל קולסקי, שסברה כי אין מקום לבטל את התכנית.

הדמיה - הפרדה מפסלית צומת אורה. תוכנית אב לתחבורה ירושלים, אתר רשמי
הדמיית הפרדה מפלסית בצומת אורה/אתר רשמי, תוכנית אב לתחבורה ירושלים

המועצה הארצית קבעה בהחלטתה לפני כחודשיים כי ההפרדה המפלסית מהווה תנאי סף למתן תוקף לתכנית ברכס לבן. וזאת בנוסף להחלטה כי ייערך דיון נוסף בנושא המעיינות.

בחברה להגנת הטבע מסרו כי הם "מברכים את ועדת המשנה לעררים, על ההחלטה לביטול ההפרדה המפלסית וקוראים לוועדה המחוזית ירושלים לגנוז את התכנית, ובמקום לקדם עוד ועוד תכניו, הרסניות לטבע, לסביבה ולתושבי ירושלים, לקדם, ביחד עם הציבור ועם ארגוני הסביבה, את התכנית של החברה להגנת הטבע, לגן לאומי הרי ירושלים ומעיינותיה".

רכס לבן. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
"חייבים לשמור על רכס לבן"/אתר רשמי, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

עורך דין אייל מאמו, שייצג את מטה יהודה, אמר כי "לתכנית רכס לבן ישנה השפעה דרמטית מבחינה תנועתית, במקום שנמצא בכשל כבר היום. היום קיבלנו את החלטת המועצה הארצית בערר על התכנית שנועדה לייצר את תשתית תחבורתית לשכונה על ידי הפרדה מפלסית בצומת אורה, אשר ביטלה את החלטת הוועדה המחוזית בעניין".

"ברגע שההחלטה לתשתית התחבורתית בוטלה, תכנית רכס לבן תעוכב עד שיימצא פתרון לנושא הזה אם בכלל, שכן תכנית זו מהווה תנאי לאישור תכנית רכס לבן", הוסיף מאמו.

שדולת ירושלים בת-קיימא מסרה גם היא כי היא "מברכת על קבלת הערר שהוגש בנושא ההפרדה המפלסית. שימור הרי ירושלים איננו נדרש רק מכיוון שיש מספיק עתודות קרקע לבנייה בתוך גבולות הבינוי של העיר, אלא גם מכיוון שתשתיות הטבע והמים של הרי ירושלים הן תשתיות נותנות חיים עבור כל תושבי ירושלים ומרכז הארץ".

לדברי חבר מועצת העיר, עופר ברקוביץ', ההחלטה "מחזקת את המאבק שלנו למנוע בנייה ברכס לבן. בעצם, לא ניתן להמשיך לקדם את התכנית כרגע בהיעדר מענה תחבורתי מאושר. אנחנו שבים ואומרים, חייבים לשמור על רכס לבן ועל המעיינות הייחודים שם לטובת כלל הירושלמים".

עוד אמר ברקוביץ' כי "יש נתיבי בנייה אחרים בירושלים. ננצל את ההחלטה הזו להמשך המאבק לביטול התכנית שפוגעת בצעירים בריאות הירוקות בחוף של ירושלים וכל סוגי הקהילות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully