וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מודאגת מהמוטציה הברזילאית, סוריה התחילה לחסן

הממלכה מחפשת אדם שנדבק בווריאנט מחשש לפגיעה במבצע החיסונים המתקדם בקצב משביע רצון. בדמשק הודיעו כי החל לחסן את הצוותים הרפואיים, אך לא פירטו מי סיפק את החיסונים. רה"מ הודו, שקיבל זריקה, קרא לכולם לצאת להתחסן. תמונת מצב עולמית

בווידאו: השר ההמונה על החיסונים בבריטניה מסיע דאגה מהמוטציה הברזילאית/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בריטניה קראה היום (שני) לאדם שנדבק במוטציה הברזילאית לבוא ולהידבק, בשל החשש מהשפעתה על החיסונים נגד נגיף הקורונה. זאת לקראת ההקלות המתוכננות בסגר השלישי בממלכה, בזכות קצב החיסונים משביע הרצון - 20 מיליון איש כבר קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. אם המגמה הנוכחית תימשך, בתי הספר באנגליה אמורים לשוב ללמד בכיתות עם פתיחתה ההדרגתית של מערכת החינוך.

הווריאנט הברזיאלי, שמקורו במנאוס שבצפון המדינה, התגלה עד כה בקרב שישה אנשים בבריטניה, אך אחד מהם טרם אותר. מומחים מזהירים, על בסיס נתונים מברזיל, כי הווריאנט המקומי מדבק יותר ועמיד יותר בפני החיסונים מאשר הווריאנט הבריטי, המדבק מאוד בעצמו.

באמצע ינואר, אסרה בריטניה על טיסות מדרום אמריקה, כולל מברזיל. עם זאת, המקרים החדשים הגיעו בטיסה שיצאה מסאו פאולו ועצרה לעצירת ביניים בציריך בסביבות 10 בפברואר. האופוזיציה בממלכה האשימה את הממשלה השמרנית במחדל בשמירה על הגבולות.

מספר המתים מקורונה בבריטניה הגבוה ביותר באירופה. לאחרונה חלה האטה בתמותה, בזכות התקדמות מבצע החיסונים בקצב משביע רצון, במיוחד לאור ההתנהלות של האיחוד האירופי.

מתחסנת לנגיף הקורונה בברדפורד, בריטניה , 25 בפברואר 2021. רויטרס
רואים את האור בקצה הסגר. מרכז חיסונים בברדפורד, אנגליה/רויטרס

בסוריה, משרד הבריאות הודיע על תחילת חיסוני הצוותים הרפואיים העובדים במרכזי בידוד ברחבי המדינה. המשרד לא פירט על סוג החיסונים או על הכמות שרכשה דמשק, אך בחודש שעבר דווח כי היא קיבלה חיסוני "ספוטניק 5" רוסיים מישראל, כחלק מהעסקה להחזרת הישראלית שחצתה את הגבול. ביום חמישי אמרה סוריה כי היא קיבלה את החיסונים מ"מדינה ידידותית", מבלי לציין את שמה.

נכון ליום ראשון, אובחנו בסוריה 15,588 מקרים ועוד 1,027 מתים מנגיף הקורונה.

עוד בוואלה!

דרום קוריאה: האקרים מהצפון ניסו לגנוב מפייזר מידע על חיסוני הקורונה

לכתבה המלאה

בהודו, ראש הממשלה נרנדרה מודי קיבל חיסון עם הרחבת המבצע לחלקים נוספים באוכלוסייה. מבצע החיסונים בהודו נפתח ב-16 בינואר, אך היה מוגבל לצוותים רפואיים ולצוותי חירום. מהיום, אזרחים בני 60 ומעלה ובני 45 עד 59 שנמצאים בקבוצות סיכון יכולים להתחסן.

מודי בן ה-70 היה בין הראשונים שקיבל את החיסון היום, מתוצרת "קובקסין" המקומית. אחרי שקיבל את הזריקה, הוא קרא לאזרחים נוספים להתחסן כשיגיע תורם. "יחד, הבה נהפוך את הודו לחופשייה מקוביד-19", צייץ.

הממשלה הציבה יעד לחסן 300 מיליון איש עד סוף יולי, אבל המבצע מתנהל בעצלתיים עם 14 מיליון מנות בלבד. מומחים מזהירים כי ללא האצת החיסונים, הממשלה לא תעמוד במטרה הזו.

ראש ממשלת, הודו נארנדרה מודי מתחסן לנגיף הקורונה 1 במרץ 2021. רויטרס
קיבל חיסון מתוצרת מקומית. ראש ממשלת הודו, היום/רויטרס

מנהיג אחר שהתחסן הוא נשיא גאנה בן ה-76, שהיה לאדם הראשון בעולם שמקבל חיסון דרך תכנית Covax, שנועדה לספק ולהפיץ חיסונים בחינם עבור מדינות עניות. הנשיא והגברת הראשונה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון שפותח על ידי אסטרהזניקה ואוקספורד, יום לפני פריסת יותר 600 אלף החיסונים שקיבלה ברחבי המדינה.

גאנה רשמה 84,023 מקרים ו-607 מתים מאז פרוץ המגיפה, אף שככל הנראה המספרים האמתיים גבוהים בהרבה בשל המחסור בבדיקות. המדינה שבמערב אפריקה רוצה לחסן 20 מתוך 30 מיליון אזרחיה עד סוף השנה, בין היתר באמצעות חיסונים מרוסיה ומהודו. בתי הספר נפתחו מחדש בינואר אחרי עשרה חודשים שבהם היו סגורים, אך ההגבלות על התקלויות נותרו במקומן והגבולות היבשתיים והימיים סגורים מאז מרץ אשתקד.

בתכנית של Covax משתתפות כ-145 מדינות, שאמורות לקבל 337.2 מיליון מנות עד אמצע השנה - כמות שתספיק לחסן רק קצת יותר מ-3% מהאוכלוסיות שלהן. ב-Covax מקווים להגדיל את הכמות במדינות העניות לעד 27% עד לסוף דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully