וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47 פעילים דמוקרטים בהונג קונג הואשמו בחתרנות: "להמשיך להילחם"

עודכן לאחרונה: 28.2.2021 / 16:34

עשרות מתנגדים בולטים לשלטון הסיני הועמדו לדין, בהמשך לפשיטה מהחודש שעבר נגד מי שארגן פריימריז דמוקרטיים. "אני מקווה שאף אחד לא יוותר על הונג קונג", אמר אחד הנאשמים. הם עומדים לדין על בסיס חוק הביטחון הלאומי של סין, שמחק למעשה את האוטונומיה של העיר

בווידאו: גל מעצרים של דמוקרטים בהונג קונג/צילום: רויטרס

47 פעילים דמוקרטים בהונג קונג הואשמו היום (ראשון) בקשירת קשר למעשי חתרנות, בגל הדיכוי הנרחב ביותר נגד האופוזיציה בעיר שבוצע לפי חוק הביטחון הלאומי של סין.

סם צ'ונג, פעיל צעיר שהשתתף בבחירות מקדימות לא רשמיות של התנועה הפרו-דמוקרטית בקיץ האחרון, התייצב בתחנת משטרה מקומית, כשהוא עוטה מסיכה שחורה ומלווה אשתו. "על תושבי הונג קונג עוברת תקופה קשה מאוד בימים אלו", אמר לעיתונאים לפני שנכנס לתחנה. "אני מקווה שאף אחד לא יוותר על הונג קונג וימשיך להילחם".

צ'אנג היה אחד מ-54 מתנגדי משטר אחרים בפשיטה של כוחות הביטחון ב-6 בינואר. הם הואשמו בארגון ובהשתתפות באותן בחירות מקדימות לא רשמיות, שבהן היו אמורים להיבחר המועמדים החזקים ביותר לקראת הבחירות לפרלמנט.

המשטרה הודיעה כי היא הגישה כתבי אישום נגד 47 מהם, בעבירה אחת של חתרנות, והם יופיעו מחר בפני בית המשפט. לחלקם הוחרמו הטלפונים והמחשבים הניידים במהלך החקירות. בין השמונה שנעצרו בחודש שעבר ולא עמדו לדין היו ג'ון קלנסי, עורך דין אמריקני לזכויות אדם, והפעיל הוותיק ג'יימס טו, ששוחררו בערבות.

"הסיכוי שלי להשתחרר בערבות לא גדול מדי", כתב בני טאי, פרופסור למשפטים אחד הפעילים העומדים לדין, ברשתות החברתיות. קבוצה נוספת של נאשמים כוללת חברים ב"מחנה ההתנגדות" הצעיר, בהם לסטר שאם, סם צ'ונג, ונטוס לאו ופרגוס לונג.

הפעיל בני טאי מגיע לתחנת המשטרה, הונג קונג, 28 בפברואר 2021. רויטרס
הנאשמים יופיעו מחר בפני בית המשפט. הפעיל בני טאי, היום/רויטרס

המחנה הפרו-דמוקרטי בהונג קונג אמר כי גל המעצרים הוא רדיפה פוליטית בתגובה לבחירות המקדימות, שבהן השתתפו 600 אלף תושבים במושבה הבריטית לשעבר. קבוצת הפעילים "כוח לדמוקרטיה", שהייתה ממארגנות הבחירות המקדימות, הודיעה בפוסט בפייסבוק על פירוקה.

"הדיכוי המתמשך לעולם לא יחליש את האמונה שלנו", אמר ג'ימי שאם, אחד הפעילים שעומדים לדין.

מאז שחוקי הביטחון הלאומי של סין נכנסו לתוקף ביוני האחרון, משטרת הונג קונג עצרה 99 חשודים בהפרותיהם. חלקם נותרו במעצר ללא יכולת להשתחרר בערבות, בהם איל התקשורת ואחד ממתנגדיה הבולטים של סין ג'ימי לאי, למרות ההליך המשפטי הממושך.

ארצות הברית, בריטניה ומדינות מערביות אחרות הטילו סנקציות על בכירים בהונג קונג ובסין בעקבות העברת החוקים, השוחקים את האוטונומיה והחירויות שמהן נהנתה העיר. חוק הביטחון הלאומי אוסר על מעשי חתרנות, בדלנות, שיתוף פעולה עם כוחות זרים וטרור, והוענש המירבי על מי שמפר אותו הוא מאסר עולם.

נציגות האיחוד האירופי בהונג קונג קראה לשחרורם המידי של העצורים. "האופי של האישומים האלו מראה בבירור כי אין עוד מקום לפלורליזם פוליטי לגיטימי בהונג קונג", נמסר בהצהרה רשמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעיל פרו-דמוקרטי, סאם צ'אונג, מחבק את רעייתו בעת הגעתו לתחנת המשטרה בגין אישומי חוק הביטחון הלאומי, בהונג קונג 28 בפברואר 2021. רויטרס
הפעיל סאם צ'ונג מחבק את אשתו עם הגעתו לתחנת המשטרה, היום/רויטרס

ההחלטה להעמיד לדין מספר רב של פעילים בו-זמנית עשויה להנחית מכה קשה על תנועת האופוזיציה בהונג קונג. חלק ממנהיגיה הבולטים כבר כלואים, כמו ג'ושוע וונג. במקביל, סין מגבשת רפורמות אלקטורליות שצפויות להקטין עוד יותר את המעמד וההשפעה של נציגי האופוזיציה בעיר.

"זהו מסר חזק מאוד של הנשיא שי, שרוצה למחוק את כל המחנה הפרו-דמוקרטי בהונג קונג", אמר הפעיל הגולה סאני צ'ונג, שבעצמו השתתף בבחירות המקדימות בשנה שעברה. "אם הקהילה הבינלאומית לא תגיב לרודנות של המפלגה הקומוניסטית הסינית, שי ניצח והחירות והדמוקרטיה יפלו", אמר בשיחת טלפון עם רויטרס.

סין מצדיקה את החוקים הללו כתגובה למחאות ההמוניות ב-2019 נגד שחיקת האוטונומיה שהובטחה להונג במסגרת ההסדר המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות". היא מתנגדת לכל ביקורת מערבית על מדיניותה ביחס להונג קונג, וטוענת שזאת "התערבות זרה" בענייניה הפנימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully