וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפיפות רבה ובניגוד להנחיות: מאות השתתפו במסיבת פורים בשוק הפשפשים

27.2.2021 / 16:52

בדומה לאתמול, מאות צעירים תועדו חוגגים ללא מסיכות או ריחוק חברתי, שעות לפני הלילה האחרון בו ייאכף העוצר בפורים. שתי מסיבות טבע פוזרו באזור הדרום וקנסות חולקו למשתתפים. המשטרה על ההתקהלות ביפו: נוכחות במרחב הציבורי אינה מהווה הפרה

בווידאו: מאות משתתפים במסיבות המוניות בתל אביב בניגוד להנחיות/עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם השתתפו היום (שבת) במסיבות פורים בשוק הפשפשים ביפו, בניגוד להנחיות הקורונה. בתיעוד מהמקום, נראים רבים מהם ללא מסיכות או שמירה על כללי הריחוק החברתי. בסרטונים לא נראית אכיפה או ניסיון לפזר את ההתקהלות מלבד כריזה משטרתית, אך במשטרה טענו כי הם פועלים במקום בכוחות מוגברים.

"שוטרי תחנת יפו מבצעים משעות הבוקר אכיפה מוגברת באזור 'שוק הפשפשים' למען שלום הציבור, לצד כריזה לנוכחים הרבים לשמור על ריחוק נדרש ועטיית מסיכות כנדרש, למען בריאותם", נמסר מהמשטרה. "עוד נבהיר, כי עצם נוכחות הציבור במרחב הציבורי ורכישת מזון אינה מהווה עבירה על פי ההנחיות בעת הזו, לפיכך כל טענה שגויה בהקשר לאכיפה ראוי שתדחה על הסף".

בניגוד להנחיות: מאות משתתפים במסיבות המוניות בתל אביב 27.02.21. אין, מערכת וואלה!
ללא שמירה על מרחק. חגיגות ביפו, היום/מערכת וואלה!, אין

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

במקביל, המשטרה פיזרה שתי מסיבות טבע באזור הדרום, בהשתתפות עשרות חוגגים. באזור "בוסתן תמר" נמלטו הנוכחים והמארגנים עם הגעת השוטרים בשעות הצהריים. כ-15 קנסות נרשמו לנוכחים, והשוטרים תפסו ציוד הגברה יקר ערך, גנרטור ואלכוהול שהושארו במקום.

זמן קצר לאחר מכן, הגיעה המשטרה למסיבה נוספת, בשטח פתוח באזור פורה, גם היא בהשתתפות עשרות אנשים שחלקם נמלטו.שמונה קנסות נרשמו למשתתפים והמארגן עוכב להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

מסיבת טבע בדרום, 27 בפברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
אחת המסיבות בדרום, היום/דוברות משטרת ישראל

גם אתמול השתתפו מאות חוגגים בהתקהלויות בניגוד לחוק. בתל אביב, באזור שוק הכרמל ושכונת כרם התימנים נצפו המונים סמוך למסיבות ובתי עסק בצפיפות גבוהה - ללא נוכחות משטרתית. במקביל, ברשתות החברתיות הועלו תיעודים ממסיבות טבע.

אף על פי שבתיעודים לא נראית נוכחות משטרתית, ממשטרת לב תל אביב נמסר אתמול כי מתבצעת אכיפה נחושה נגד מפרי הנחיות. "השוטרים עוברים מרחוב אחד למשנהו ומפזרים את קהל ההמונים המבלים ברחובות, מרביתם ללא מסיכות", אמרו במשטרה. "השוטרים אוכפים גם נגד בעלי בתי העסק ורושמים קנסות גם נגד מבלים המסרבים להתפנות מהמקום, בו נוצרה התקהלות רבתית ומסוכנת, תוך הפרה בוטה של ההנחיות".

נכון לנתונים שהמשטרה פרסמה אתמול, יותר ממאה מסיבות ואירועים פוזרו ומאות דוחות נרשמו בגין הפרת ההנחיות. במהלך העוצר הלילי חולקו 1,701 דוחו בגין יציאה ממקום המגורים למטרה שאינה מותרת, מאות דוחות בגין שהייה במקום ציבורי או עסקי שפעילותו נאסרה. בין שעות העוצר הלילי נרשמו בסך הכול יותר מ-2,500 דוחות ברחבי הארץ.

מסיבת פורים במרכז תל אביב בניגוד להנחיות הקורונה 26.2.21. -, אתר רשמי
המסיבה בשוק הכרמל, אתמול/אתר רשמי, -

הערב ייכנס העוצר לתוקפו בפעם האחרונה. התקנות ייאכפו מ-20:30 ועד 05:00, והן כוללות איסור שהייה בבית של אדם אחר, הגבלת תנועה למרחק של קילומטר מהבית, צמצום התחבורה הציבורית ב-50% ואיסור על קיום מסיבות.

התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות לירושלים וממנה יופסקו החל ממוצאי השבת ועד מחר בלילה, בניסיון למנוע התקהלויות וחגיגות בניגוד להנחיות במהלך שושן פורים. החל מהשעה 18:00 ועד ראשון לפני חצות, תיאסר תנועת הסעות מאורגנות לירושלים וממנה, למעט הסעות עובדים והסעות למוסדות חינוך ומוסדות רווחה שפעילותם מותרת.

מפרי ההנחיות מסתכנים בקנסות כבדים. דוחות על מסיבות או תהלוכות לאורך החג ינועו בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים, והקנס על הפרת עוצר לילי יהיה 500 שקלים. העוצר לא יחול על יישובים עם רוב לא יהודי. למרות המועד החגיגי, הממשלה החליטה שלא להחריג אירועי תרבות שנקבעו לימי העוצר הלילי, לאחר חזרת הענף לפעילות במסגרת התו הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully