וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום החדש של איראן על סעודיה: מל"טים חמושים מעיראק

25.2.2021 / 14:30

בכיר במיליציה עיראקית וגורם אמריקני אמרו כי הארמון המלכותי בבירה ריאד הותקף בחודש שעבר בשלושה מל"טים מתוצרת איראן. המתקפה עשויה להקשות על מערכות ההגנה האווירית של סעודיה, המתמקדות באיראן ובתימן

בווידאו: תיעוד הפיגוע הכפול בשוק בבגדאד/מתוך טוויטר

מל"טים חמושים שתקפו את הארמון המלכותי בבירת ערב הסעודית בחודש שעבר שוגרו מתוך עיראק - כך אמרו גורם בכיר במיליציה שיעית פרו-איראנית וגורם אמריקני.

הבכיר במיליציה אמר השבוע לסוכנות הידיעות אי-פי כי שלושה מל"טים שוגרו מאזור הגבול בין עיראק לערב הסעודית על ידי פלג לא מוכר הנתמך על ידי איראן. המל"טים התרסקו במתחם המלכותי בריאד ב-23 בינואר, ובתחילה החשד נפל על המורדים החות'ים בתימן. עם זאת, אלו הכחישו כי הם אחראים למתקפה, החריגה יחסית, בבירה הסעודית.

דבריו של הבכיר במיליציה היו הפעם הראשונה שבה קבוצה פרו-איראנית הודתה שעיראק הייתה זירת המתקפה. זה מצביע על האתגר הניצב בפני ממשלת עיראק מול המתקפות של המיליציות במדינה. ימים אחרי המתקפה על ערב הסעודית, ברשתות החברתיות פורסמה קבלת אחריות של המיליציה "אווליה וועד אל-חאק". היא טענה שזאת נקמה על פיגוע התאבדות של דאעש בבגדאד יומיים קודם לכן.

אותו בכיר במיליציה, שלא הזדהה בשמו, אמר כי חלקי המל"טים הובאו מאיראן והורכבו בעיראק, ואז שוגרו ממנה. הוא לא פירט באיזה אזור בגבול התבצעו השיגורים ולא מסר פרטים נוספים על אותה מיליציה לא מוכרת.

מל"טים בתרגיל של איראן, 15 בינואר 2021. AP
החלקים הובאו מאיראן, והורכבו בעיראק. תרגיל מל"טים של משמרות המהפכה/AP

קבוצות קטנות רבות קמו בעיראק אחרי החיסול של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ומנהיג המיליציות העיראקיות אבו מהדי אל-מוהנדיס בינואר אשתקד. מאז חל פיצול בקרבן, אך כמה מומחים בוושינגטון סבורים כי זה נועד להסתיר את זהותן של המיליציות הגדולות, ולאפשר להן לקבל אחריות על מתקפות תחת שמות אחרים.

גורם אמריקני אמר כי וושינגטון מאמינה כי המתקפה על ארמון ימאמה יצאה מעיראק. הגורם, שדיבר בעילום שם, לא פירט או אמר כיצד ארצות הברית הגיעה למסקנה זו. גורם עיראקי רשמי, שדיבר אף הוא בעילום שם, אמר כי ארצות הברית העבירה את המידע המודיעני שברשותה לממשלת עיראק.

בחודש האחרון, עם כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית, חלה הסלמה בעיראק, כולל מתקפת רקטות על מתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד ביום שבת. ביידן שוחח על כך עם ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי, בשיחה ראשונה עם מנהיג ערבי מאז השבעתו לפני קצת יותר מחודש.

עוד בוואלה!

איראן דוחקת את ביידן לפינה, ומקווה שימצמץ ראשון

לכתבה המלאה

תקיפות מכיוון עיראק יאתגרו את מערכות ההגנה האווירית של סעודיה, המתמקדות כיום באיומים מאיראן שבצפון-מזרח ומתימן שבדרום. המל"טים קטנים מספיק ויכולים לטוס נמוך מספיק כדי להתחמק מהמכ"מים.

עיראק מנסה בתקופה האחרונה לחזק את יחסיה הכלכליים עם ערב הסעודית ועם מדינות המפרץ. בשבוע שעבר יצא נשיא עיראק לביקור באיחוד האמירויות הערביות, והשבוע הגיע שר החוץ פואד חוסיין לערב הסעודית, ככל הנראה כדי לדון בהתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully