וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבטות אלה בראש ואגרופים: אישום על אלימות נגד תוקפי הצעירים בצפון

25.2.2021 / 18:11

המשטרה הגישה כתב אישום נגד שלושה צעירים מכפר ראמה שבגליל שתועדו מכים גבר ושני נערים תושבי טבריה, לאחר שניסו לעקוף את מכוניתם. בארגון "חוננו" שמייצג את המותקפים טענו כי המקרה אירע עקב מניע לאומני, אולם ממצאי החקירה שללו זאת

צעירים מכפר ראמה תוקפים גבר ושני נערים מטבריה/ללא

משטרת מחוז צפון הגישה אמש (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בטבריה נגד עיסא תומא, וליד מרינה ותאמר גזאוי בגין עבירות אלימות בגבר ושני נערים תושבי העיר, לאחר שעקפו את מכוניתם. בנוסף, ביקשה התביעה המשטרתית כי הנאשמים יישארו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בשל מסוכנותם. לאחר מעצרם של שלושת התוקפים, בארגון "חוננו", שמייצג את המותקפים, טענו כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני, אולם חקירת המשטרה שללה זאת.

מפרטי כתב האישום שהגישה התובעת פקד עו"ד נחמה כשר, עולה כי במקרה שהתרחש בתחילת פברואר, צעיר ושני נערים מטבריה נסעו לפנות בוקר ברכבם לקבר רבי שמעון בר יוחאי שבמירון. ביציאה הצפונית מהעיר ניסה הנהג לעקוף את המכונית בה נסעו שלושת הנאשמים, אולם הנהג מנע מהם לעקוף את מכוניתו. שתי המכוניות נעצרו והנאשמים החלו לקלל ולאיים על נוסעי המכונית השנייה, ובהמשך יצאו ממכוניתם, והשלושה ברכב השני נמלטו.

צעירים מכפר ראמה תקפו גבר ושני נערים מטבריה. ארגון "חוננו", אתר רשמי
פצעיו של אחד המותקפים בתקרית/אתר רשמי, ארגון "חוננו"

הנאשמים נסעו בעקבותיהם עד לתחנת דלק סמוכה למושבה מגדל, שם הרכב הנמלט ונוסעיו יצאו ממנו. תומא, מרינה וגזאוי יצאו מרכבם אף הם, ואחד מהם הוציא מתא המטען אלת מתכת והיכה בראשו של הנהג שניסה לעקוף אותם. שני הנאשמים האחרים הצטרפו לקטטה והיכו את שני הנערים בנגיחות ואגרופים לפניהם.

מאוחר יותר ניסה אחד מהם לדרוס את הנהג המותקף שנתלה על גדר כדי לחמוק מפגיעה בו. כאשר אחד מהנערים המותקפים רץ לעבר אחד מעובדי תחנת הדלק וביקש ממנו שיזעיק משטרה, האחרון לא נענה לבקשתו. לבסוף, שלושת המותקפים פונו לבית החולים פוריה לצורך קבלת טיפול רפואי.

חוקרי משטרת טבריה שאספו עדויות וממצאים בזירת הארוע אף ערכו במהלך החקירה עימותים בין הנאשמים למותקפים. הנאשם תומא, שהורשע בעבר בתקיפה אלימה ובעבירות סמים, הכחיש את החשדות נגדו וטען כי כלל לא היה במקום. שני הנאשמים האחרים שמרו בחקירתם על זכות השתיקה. אחד מהם, מרינה, הורשע בעבר בעבירות מין וסחיטה באיומים. לנאשם השלישי אין עבר פלילי.

צעירים מכפר ראמה תקפו גבר ושני נערים מטבריה. ארגון "חוננו", אתר רשמי
הנערים הוכו בנגיחה ובמכות אגרוף לפניהם/אתר רשמי, ארגון "חוננו"

במהלך החקירה לא עלה כי מדובר ברקע לאומני כפי שטענו בארגון "חוננו", שמייצג את המותקפים. ב"חוננו" אמרו כי "מדובר באירוע מזעזע של מסכת תקיפה והתעללות אנטישמית ולבסוף גם ניסיון לדרוס את המתלוננים. אנו מודים למשטרה על עבודת החקירה ומעצר החשודים ומאידך אנו דורשים לשנות את סעיפי האישום בכך שיתווסף לאישומים פגיעה על רקע גזעני הנלמדת מדברי התוקפים וכן מעשי ההתעללות בפאות המתלוננים וזקנם. אנו סבורים כי תיק חמור כזה צריך להיות מטופל בידי פרקליטות מחוזית ולהיות מוגש לבית משפט מחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully