וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח גרמני העביר לרוסיה שרטוטים של מבנה הפרלמנט

25.2.2021 / 12:53

התביעה במדינה הודיעה על מעצרו של ינס פ', שעבד בחברת תחזוקה אלקטורנית שהועסקה על ידי הבונדסטאג. הוא השיג את תכנית המתאר ונתן אותן בהתקן נייד לעובד בשגרירות רוסיה, שעובד עבור המודיעין הרוסי. הפרשה עשויה לחזק את הקריאות לעצירת פרויקט צינור הגז "נורד סטרים 2"

בווידאו:לאוניד וולקוב, בעל בריתו של נבלני, על האפשרות לסנקציות של האיחוד האירופי/צילום: רויטרס

אזרח גרמניה נאשם בריגול אחרי שהעביר את שרטוט מבנה הפרלמנט למודיעין הרוסי - כך הודיעה היום (חמישי) לשכת התביעה הפדרלית. אותו אדם, שזוהה רק בתור ינס פ', השיג קבצי PDF של תכנית המתאר של הבודנסטאג בזמן שעבד בחברה שהושכרה לצורך תחזוקה אלקטרונית במבנה. לפי התובעים, הוא החליט ב-2017 להעביר את השרטוטים למוסקבה והעביר החסן נייד לעובד בשגרירות רוסיה, שעובד עבור סוכנות הביון הרוסי GRU.

זאת לא הפעם הראשונה שבה גרמניה מאשימה את המודיעין הרוסי בריגול אחרי הפרלמנט שלה. ב-2016, ברלין אמרה כי שרתי הבונדסטאג נפרצו במתקפת סייבר רוסית שנה קודם לכן. הקרמלין מכחיש בקביעות כי הוא אחראי למתקפות סייבר ופעולות ריגול נגד מדינות המערב.

הפרלמנט של גרמניה. רויטרס
נפרץ במתקפת סייבר ב-2015. הפרלמנט של גרמניה/רויטרס

הפרשה עשויה להעמיק את המשבר ביחסים בין רוסיה לבין גרמניה ולחזק את אלו הקוראים לעצור את הנחת צינור הגז נורד סטרים 2. ההתנגדות למיזם השנוי במחלוקת גברה אחרי הרעלתו של אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שנכלא בחודש שעבר אחרי שובו מחמישה חודשי החלמה בברלין. החשש הוא שצינור הגז בין רוסיה לגרמניה, העובר בקרקעית הים הבלטי, יגדיל את תלותה האנרגטית של גרמניה בשותפה לא אמינה ועוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully