וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: רוסיה מגבירה את מתקפות הסייבר והתעמולה לקראת הבחירות

9.12.2016 / 14:46

ראש שירות ביטחון הפנים במדינה הזהיר כי מוסקבה משקיעה "משאבים אדירים" כדי לערער על הסדר החברתי ולתמוך בארגונים קיצוניים במטרה להשפיע על הבחירות בשנה הבאה. "הממשלה בסכנה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מרקל הודיעה כי תתמודד בבחירות הקרובות על כהונה רביעית, בחודש שעבר)

שירות ביטחון הפנים של גרמניה אמר אתמול (חמישי) כי רוסיה הגבירה משמעותית את התעמולה ואת דיווחי השווא שלה שנועדו לערער את היציבות, כמו גם את מתקפות הסייבר נגד מפלגות פוליטיות במדינה. זאת לקראת הבחירות לפרלמנט בברלין שיתקיימו בשנה הבאה.

פוזלת ימינה: לפני שהיא מגנת אירופה, מרקל היא קודם כל פוליטיקאית

"אנו עדים לריגול סייבר ולמתקפות סייבר גוברים ותוקפניים, שעלולים לסכן את הממשלה הגרמנית, את חברי הפרלמנט ואת אנשיהן של מפלגות שונות", הזהיר האנס-גאורג מאסן, ראש סוכנות הביון Bfv. מאסן, שהעלה חששות דומים בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס בחודש שעבר, אמר כי ישנן עדויות גוברות לפעולות אלו וכי צפויות עוד מתקפות סייבר.

בהודעה נמסר עוד כי רוסיה משתמשת במגוון כלי תעמולה ובמשאבים כלכליים עצומים כדי להוציא לפועל קמפיינים של דיסאינפורמציה, המכוונים לקהילת דוברי הרוסית בגרמניה ונגד תנועות פוליטיות, מפלגות ומקבלי החלטות אחרים. זאת במטרה להפיץ את אי-הוודאות בחברה הגרמנית "שתחליש או תערער את הרפובליקה הפדרלית של גרמניה", לחזק קבוצות ומפלגות קיצוניות, להקשות על עבודת הממשלה הפדרלית ולהשפיע על השיח הפוליטי.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ברלין, 2012. AP
"המתקפות עלולות לסכן את הממשלה הגרמנית". מרקל ופוטין, 2014/AP

הסוכנות ייחסה את ההתקפות הגוברות לקבוצת ההאקרים הרוסית APT 28, הידוע גם בשמות "דוב מפואר" וסטרונטריום, אותה קבוצה שהואשמה בתקיפת ועדת המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית השנה והפרלמנט של גרמניה בשנה שעברה. המתקפות, כך נטען, כוונו נגד מפלגות שונות וחברי פרלמנט ובוצעו בידי גופים ממשלתיים שפעלו כהאקרים.

"תעמולה ודיסאינפורמציה, מתקפות סייבר, ריגול סייבר וחבלת סייבר הם חלק מהאיום המשולב על הדמוקרטיות המערביות", אמר ראש הסוכנות. גורמים גרמניים רשמיים האשימו את מוסקבה בניסיון להשפיע על התקשורת הגרמנית כדי לעורר את הזעם סביב נושאים כמו משבר המהגרים, להחליש את אמון הבוחרים ולהפיץ פירוד בשורות האיחוד האירופי כדי שזה יבטל את הסנקציות.

עם זאת, גורמי מודיעין הגבירו את אזהרותיהם בנושא בשבועות האחרונים והתריעו מפני המספר הגוברת של המתקפות הללו. בחודש שעבר אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל כי היא אינה יכולה לשלול את האפשרות שרוסיה תתערב בבחירות דרך מתקפות סייבר ותעמולה שקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully