וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבריאות אישרה: מידע על עובדים שלא התחסנו יועבר לרשויות

עודכן לאחרונה: 24.2.2021 / 11:21

הוועדה הצביעה בעד ההצעה שנועדה לעודד את הציבור להתחסן, וכעת היא תעבור לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. במסגרתה, משרד הרווחה והחינוך והעיריות יקבלו פרטים אישיים על מי שטרם התחסן בשתי מנות, הכוללים שם, ת"ז, כתובת וטלפון. "משרד הבריאות מיצה את יכולותיו"

בווידאו: ועדת הבריאות אישרה את הצעת החוק להעברת מידע על מתחסנים/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד) אישרה הבוקר (שלישי) את הצעת החוק הממשלתית שתאפשר העברת מידע על מתחסנים לרשויות, וכעת היא תעלה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. בדיון הוחלט כי יעבור מידע רק על מי שטרם התחסן בשתי מנות, שיכלול שם, תעודת זהות, כתובת ומספר טלפון.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על תושבים ומצב ההתחסנות שלהם לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע, במטרה לעודד התחסנות. בשלב זה - רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, משרד החינוך ביחס לצוותי חינוך ומשרד הרווחה על עובדי רווחה. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בפתח הדיון, היועצת המשפטית של הוועדה, נעה בן שבת, הודיעה כי "כל מי שיהיה חשוף למידע יהיה חתום על סודיות. מי שיעביר את המידע יהיו עליו סנקציות פליליות". היא הבהירה כי אם יהיה צורך בכך, ההסדר יוארך מעבר לחודשים הכלולים בהצעה.

מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית בראש העין, 16 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
ייתכן שההסדר יוארך. מתחם חיסונים בראש העין/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה התייחס לקריאת ראשי הערים לחזרה ללימודים. "יש עכשיו ניסיונות לאנרכיה על ידי ראשי הרשויות שמאיימות לפתוח בתי ספר למרות שאסור. אנחנו רוצים לוודא שלא תהיה אנרכיה לצד השני ויהיה ראש רשות שיגיד שמי שלא מתחסן לא נכנס למקומות שמותר לכולם".

"אסור לפגוע בעובד שלא מתחסן, זה צריך להיעשות על ידי אדם שלא מכיר את הסרבן. לא יכול להיות שיקבל טלפון מהשכן שלו. ברשויות קטנות זה יהיה בעיה", הדגיש. "המטרה היא לעודד התחסנות לאחר שמשרד הבריאות קבע כי הם מיצו נכון לעכשיו את היכולות שלהם לעודד התחסנות, ולרשויות המקומיות יש יותר יכולת כי מכירים את התושבים יותר מקרוב".

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

נציג משרד הבריאות אמר כי "יכול להיות שיהיה חוק שמי שלא התחסן, ימי הבידוד יהיו על חשבונו ולא על חשבון המעסיק. זה נדון במשרד, אולי יעלה בעתיד". נציג משרד המשפטים הודה כי "יש פגיעה בפרטיות, אבל זה לתכלית ראויה. סייגנו את החוק כל שמידע יהיה רק לעידוד התחסנות. יש ניסיון לצמצם את הפגיעה על ידי כך שלא יהיה למנוע שירותים ורק אנשים מסיימים ידעו את הנתונים".

במרכז השלטון המקומי טענו כי "אין כאן תקדים. הרשויות המקומיות כבר מקבלות מידע על חולים לצורך קטיעת שרשראות ההדבקה וגם פה יש כביכול פגיעה בחיסיון הרפואי. אנחנו יודעים לעבוד בדיסקרטיות".

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות | הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם - מסירת מידע על מתחסנים. כנסת, ירושלים 23 בפברואר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"רוצים לוודא שלא תהיה אנרכיה". דיון הוועדה/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לפי ההצעה, הרשויות יסייעו למשרד הבריאות בקידום מבצע החיסונים, בין היתר באמצעות פנייה אישית לבירור הסיבות לאי־התחסנות, הסרת מניעות שונות, סיוע בהנגשת המידע או החיסון עצמו. בייעוץ המשפטי הסבירו לממשלה ולמשרד הבריאות כי ההחלטה צריכה לעבור חקיקה ראשית מכיוון שלא שמדובר במידע בעל חיסיון רפואי, ומליאת הכנסת אישרה אותה אתמול בקריאה ראשונה.

איגוד רופאי בריאות הציבור התנגד להעברת המידע לרשויות. "חקיקה תגרום לנזק לטווח קצר וארוך לרשות המקומית עצמה. היא תגרום לפגיעה באמון כשהתועלת מוגבלת ומוטלת בספק", מסרו בתגובה. "יש כאן 'מדרון חלקלק' שדווקא אנו, שעוסקים יומם ולילה בקידום בריאות הציבור, מודעים לו ומכירים בסכנותיו. אם מוצדקת העברת מידע רפואי לצורך עידוד התחסנות, מדוע לא יועבר מידע אודות משקלו של אדם או הרגלי העישון שלו, למען קידום בריאותו על ידי גורם אחר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully