וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת מצנחים והתקרבות לקרקע: תיעוד נחיתת רכב החלל של נאס"א על מאדים‎

22.2.2021 / 22:23

בסרטון שפרסמה סוכנות החלל האמריקנית נראה רכב החלל "התמדה" מבצע שורה של פעולות שסייעו לו בנחיתה, בהן גם פתיחת מצנחים. בהמשך נראה הרכב בתוך ענן אבק גדול שנוצר עם ההתקרבות לקרקע

בווידאו:הגשושית "התמדה" נחתה על מאדים/רויטרס

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א פרסמה הערב (שני) תיעוד מרכב החלל "התמדה", ארבעה ימים לאחר הנחיתה המוצלחת על אדמת כוכב הלכת מאדים. בסרטון החדש ניתן לראות את המצנחים שסייעו בהנחתת הרכב, וכן את ההתקרבות לקרקע מאדים. מצילום בזווית נוספת ניתן לראות כיצד רכב החלל נוחת בתוך ענן אבק, לאחר שהצליח לעשות זאת בסיוע כמה רקטות.

רכב החלל, המתוחכם ביותר שאי פעם נשלח אל מחוץ לכדור הארץ, גמא מרחק של 472 מיליון ק"מ לפני שחדר לאטמוספירה של מאדים במהירות של 19 אלף קמ"ש, לפני תחילת הנחיתה המורכבת. "זה באמת תחילתו של עידן חדש", אמר תומאס זורבאצ'ן, מנהל עמית לענייני מדע בנאס"א, לקראת הנחיתה. זה היה השלב המסוכן ביותר במשימה, שתימשך שנתיים בעלות של 2.7 מיליארד דולר.

מתוך סרטון תיעוד שנאס"א פרסמה מרכב החלל "התמדה" במהלך הנחיתה על מאדים, 22 בפברואר 2021. צילום מסך, צילום מסך
תיעוד וידאו ראשון מהנחיתה של "התמדה" על מאדים./צילום מסך, צילום מסך

"התמדה" נחתה על מאדים לאחר שבעה חודשים של מסע מכדור הארץ. עם הגשושית נחת גם מסוק רובוטי מתוחכם המותאם לשטח מאדים בשם "כושר המצאה", וביחד הם אמורים לחפש סימני חיים על הכוכב, ובהמשך לשלוח דגימות בחזרה לכדור הארץ.

ביום חמישי האחרון "התמדה" הצליחה לבלום את מהירותה הגבוהה ולנחות בשלום בכוכב האדום, לאחר "שבע דקות של אימה", כפי שתיארו זאת בנאס"א. מקום הנחיתה שנבחר הוא מכתש ענק ששמו "ג'זרו", שלפי הלוויינים של נאס"א מזכיר מקום בו אולי היה בעבר אגם ענק - כאשר "ג'זרו" היא המילה לאגם בשפות סלביות רבות. בנאס"א מקווים שאם אכן היו במקום מים בעבר, אולי יהיו שם גם סימני חיים ביולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully