וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשושית של האמירויות שידרה תמונה ראשונה של מאדים

14.2.2021 / 14:41

החללית, שנכנסה החודש למסלולו של הכוכב האדום, שידרה תיעוד ראשון ממנו, שבו נראה הקוטב הצפוני שלו והר הגעש הגדול ביותר שלו. המשימה לחלל של האמירויות, הראשונה של מדינה ערבית, אמורה לשפוך אור על האטמוספירה של הכוכב

בווידאו: הגשושית של איחוד האמירויות נכנסה למסלול סביב מאדים/צילום: רויטרס

איחוד האמירויות הערביות פרסמה היום (ראשון) תמונה ראשונה שצילמה הגשושית שנשלחה למאדים. התמונה, שצולמה ביום רביעי, מראה את אור השמש חולף על פני הכוכב האדום, וכן את הקוטב הצפוני שלו ואת הר הגעש הגדול ביותר בו, "אולימפוס מונס".

הגשושית האמירתית אל-אמל ("תקווה") נכנסה למסלול של מאדים ביום שלישי האחרון בהישג נוסף עבור משימת החלל הראשונה של מדינה ערבית. הגשושית שוגרה ביולי האחרון מיפן, ונכנסה למסלולו של מאדים כעבור שבעה חודשים.

לפי סוכנות החלל של האמירויות, התמונה צולמה במרחק של 24,700 ק"מ מפני השטח של מאדים, יום אחרי כניסתה של הגשושית למסלולו.

"התמונה הראשונה של מאדים שצולמה על ידי המשימה הערבית הראשונה בהיסטוריה", צייץ שליט דובאי שייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, המשמש גם ראש ממשלת איחוד האמירויות, לצד התמונה של הכוכב.

תמונה של מאדים שצולמה על ידי הגשושית "תקווה" של איחוד האמירויות הערביות, פברואר 2021. AP
התמונה צולמה מרחק של 24,700 ק"מ. מאדים כפי שנראה על ידי החללית "אל-אמל"/AP

מטרת המשימה היא לגלות את סודות מזג האוויר של מאדים, אבל האמירויות רוצה גם שהיא תשמש השראה לדור הצעיר באזור. כניסתה של הגשושית לאטמוספירה של הכוכב האדום תוזמנה לציון השנה ה-50 להקמת איחוד שבע האמירויות למדינה אחת.

שיגור חללית איחוד האמירויות מיפן למאדים, 20 יולי 2020. רויטרס
הראשונה בעולם הערבי. שיגור הגשושית מיפן למאדים, יולי/רויטרס

הגשושית היא הראשונה מתוך שלוש שהגיעו למאדים החודש אחרי משימות דומות של סין וארצות הברית ביולי האחרון. כולן ניצלו את פרק הזמן שבו כדור הארץ ומאדים הכי קרובים. "אמל" תקיף את מאדים למשך שנה מקומית אחת - הנמשכת 687 יום - והיא אמורה להתחיל להעביר מידע נוסף לכדור הארץ החל מספטמבר. המידע יהיה זמין למדענים בכל רחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully