וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים בכיתות ז'-י' לא יתחדשו ביום ראשון הקרוב

18.2.2021 / 19:35

בתום דיון שקיים ראש הממשלה עם בכירי משרד הבריאות הוחלט שלא להשיב את תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעליה כבר הוחלט השבוע. המשתתפים בדיון החליטו להיצמד בשלב זה לתכנית היציאה הזהירה של משרד הבריאות ולחזור ללימודים ב-7 במרץ

בווידאו: אדלשטיין מבהיר שעובדים במקומות עם קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים/צילום: לע"מ

הלימודים בכיתות ז'-י' לא יתחדשו ביום ראשון הקרוב - כך הוחלט הערב (חמישי) בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו השתתפו גם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש.

ההחלטה התקבלה לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעליה כבר הוחלט השבוע, ועלולה להביא לעלייה בתחלואה. כמו כן, לנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית והדבקה מוגברת על ילדים ובני נוער שאינם מחוסנים, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה יותר, ולהיצמד לתכנית היציאה של משרד הבריאות, לפיה שכבות אלו יחזרו ללימודים ב-7 במרץ.

במהלך הדיון, ביקש נתניהו לקיים בדיקות לסיבה שבגינה החליטו בבריטניה לסגור את מערכת החינוך עד אפריל. ביום שני האחרון ביקש בדיון קבינט הקורונה שר החינוך גלנט לשקול את פתיחת הלימודים בכיתות ז'-י', אך הדיון בנושא נדחה להיום - ולבסוף הוחלט שלא להתקדם בפתיחת הלימודים.

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידים חוזרים ללימודים לאחר הסגר השלישי/ראובן קסטרו

מפת רמזור החינוך המלאה

עם זאת, קבינט הקורונה כן אישר את פתיחת המסחר והתרבות, וכן את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביום ראשון הקרוב - בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות.

היום עדכן משרד הבריאות את חיתוך הרמזור החדש, שהגדיל את מספר היישובים בהם יחזרו ללימודים ביום ראשון. לפי ההגדרה החדשה, בערים כתומות עם ציון מתחת ל-7 ושיעור מתחסנים של 70% בקרב בני 50 ומעלה תיפתח מערכת החינוך בשבוע הבא, מלבד כיתות ז'-י'. בכך, יצטרפו יישובים אלו לירוקים ולצהובים בהם מתקיימים לימודים.

במשרד התקיים הבוקר דיון בראשות השר יולי אדלשטיין, לאור השיפור בתחלואה שמוביל להתקדמות הרשויות המקומיות בציוני הרמזור. בדיון נקבע כי החיתוך החדש ישכלל את שיעור ההתחסנות על בסיס השיעור המחושב ליום ראשון, ויכלול ניכוי של מחלימים. במשרד הדגישו כי החיתוך הוא חד-פעמי, לאור שינויי התחלואה ולקראת פתיחת הפעימה השנייה ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully