וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נפצעו ונעצרו בהפגנות בספרד נגד מאסר הראפר הקטלאני

18.2.2021 / 15:08

המחאה גלשה לאלימות בבירה מדריד, בברצלונה בירת קטלוניה ובמקומות אחרים במחאה על העונש שנגזר על פבלו האסל, שתקף את המונרכיה ואת בתי המשפט והורשע בעידוד טרור. תומכיו טוענים לפגיעה בחופש הביטוי, והפרשה גורמת למשבר בממשלת השמאל

בווידאו: מהומות שפרצו בבספרד בעקבות מאסר הראפר הקטלאני/צילום: רויטרס

יותר מ-50 בני אדם נעצרו ועשרות נפצעו בלילה (חמישי) השני של הפגנות בספרד, במחאה על כליאת ראפר קטלאני. המחאה החלה בצורה שלווה בעשרות ערים ועיירות ברחבי ספרד ובקטלוניה עצמה, ביתו של האמן פאבלו האסל. עם זאת, ברדת החשיכה, ההפגנות גלשו לאלימות, וכללו מהומות, הצבת מתרסים מאולתרים והצתת פחי אשפה, לצד השחתת חנויות.

בברצלונה, בירת קטלוניה, במדריד ובערים קטנות יותר, שוטרים ירו כדורי גומי או סבון והכו במפגינים עם אלות. המפגינים השליכו חפצים לעבר השוטרים, וכמה מהם הפכו אופנועים כדי לחסום את הרחובות.

במדריד לבדה, המשטרה עצרה 19 איש, בהם שישה קטינים. שירותי החירום טיפלו ב-35 שוטרים וב-20 פצועים אחרים, בהם מפגינים ועוברי אורח שנקלעו למהומה. בברצלונה, 29 איש נעצרו ולפחות שמונה פצועים הועברו לבתי החולים. בלילה הקודם, מפגין צעיר איבד את אחת מעיניו אחרי ירי של המשטרה האזורית של קטלוניה. לפחות ארבעה מפגינים נוספים נעצרו אתמול בעיר גרנדה שבדרום המדינה.

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה על מעצר ראפר קטלאני, ברצלונה, ספרד, 17 בפברואר 2021. AP
עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה בברצלונה, אתמול/AP

אחד ממוקדי האלימות היה בסמוך לבית הכלא בליידה, שם כלוא האסל מאז שלישי. הוא נעצר במבנה האוניברסיטה בעיר, אחרי שהתבצר שם עם כמה מתומכיו יממה קודם לכן כדי למשוך תשומת לב למעצרו המתוקשר.

הראפר ותומכיו אמור כי מאסרו למשך תשעה חודשים, על כתיבת שירי מחאה על המלך הקודם חואן קרלוס ועל עשרות ציוצים שלפי בתי המשפט היללו ארגוני טרור, מפר את חופש הביטוי. לפני כן, נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי והוא נאשם בעבירות אחרות כמו תקיפה, העלבת המונרכיה ופריצה לאתרים פרטיים.

עוד בוואלה!

ספרד: נעצר ראפר קטלאני שהורשע בעידוד טרור והתבצר באוניברסיטה

לכתבה המלאה
עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה על מעצר ראפר קטלאני, מדריד, ספרד, 17 בפברואר 2021. AP
חברים בממשלה אמרו כי יפעלו להענקת חנינה להאסל. הפגנות במדריד, אתמול/AP

יותר מ-200 אמנים, בהם הבמאי פדרו אלמודובר, השחקן חבייר ברדאם והזמר ג'ואן מנואל סראט, חתמו על עצומה נגד כליאתו של האסל, המזוהה עם השמאל הקיצוני. סגנית ראש ממשלת ספרד, קרמן קלבו, אמרה כי אסור שאנשים יישלחו למאסר בשל דברים הקשורים לחופש הביטוי במדינה דמוקרטית כמו ספרד.

בשבוע שעבר אמרה הממשלה כי היא תשנה את החוק שעבר ב-2015 על ידי הממשלה השמרנית ואסר על האדרת קבוצות חמושות, כמו המחתרת הבאסקית ETA, ועל העלבת הדת והמונרכיה. הממשלה אמרה כי היא תכניס עונשים קלים יותר, שיתמקדו רק במעשים המהווים איום על הציבור או עשויים לעודד אלימות, לצד הגנה על חופש הביטוי האומנותי, התרבותי והאינטלקטואלי.

עם זאת, המהומות הובילו לסערה פוליטית, אחרי שהאופוזיציה תקפה את מפלגת השמאל הקיצוני פודמוס, החברה בממשלה, על כך שלא גינתה את האלימות. קלבו, סגנית ראש הממשלה הסוציאליסטית, ביקרה את המפלגה אחרי שדובר מטעמה תמך ב"מפגינים האנטי-פשיסטים הנלחמים למען חופש הביטוי". בפודמוס אמרו כי יפעלו כדי להעניק חנינה להאסל בן ה-33.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully