וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "במלחמה העורף הישראלי יתמודד עם דברים שלא נראו מקום המדינה"

יפעת רוזנברג

16.2.2021 / 22:55

מזכ"ל חיזבאללה הגיב בתקיפות לתרגיל שערך חיל האוויר בימים האחרונים, בו נבחנה ההיערכות ליציאה למערכה בלבנון. "אם תירו על הכפרים שלנו - נירה על היישובים שלכם. משחק המלחמה הזה מסוכן", הזהיר ביום השנה לחיסול מנהיגי ארגון הטרור

בווידאו: נסראללה מאיים בתגובה תקיפה לירי ישראלי/מתוך טוויטר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר הערב (שלישי) כי ארגון הטרור יגיב בתקיפות לפעולה ישראלית, בתגובה לתרגיל הנרחב שערך חיל האוויר בימים האחרונים, שדימה תרחיש של מלחמה בלבנון. "בכל מלחמה עתידית יתמודד העורף הישראלי עם מה שלא הכיר מאז הקמת ישראל", אמר.

בנאום לרגל יום השנה לחיסול המנהיגים עבאס מוסאווי, עימאד מורנייה וראג'ב חרב, התריע נסראללה כי לא יהסס לפעול נגד יישובים בישראל. "אני אומר לרמטכ"ל הישראלי, אנחנו לא מחפשים עימות, אבל אם יכפו עלינו מלחמה - נילחם. אם תפגעו באזרחים שלנו נגיב בצורה דומה, אם תירו על הכפרים שלנו נירה על היישובים שלכם".

"בימים האחרונים שמענו על איומים כמו תרחישי מלחמה ועוד. אני רוצה להזהיר שמשחק המלחמה הזה מסוכן", הוסיף. "אף אחד לא יכול להבטיח שהוא לא יוביל למלחמה".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לרגל יום השהיד, 16 בפברואר 2021. אל-מנאר, צילום מסך
"אם יכפו עלינו מלחמה - נילחם". נסראללה, הערב/צילום מסך, אל-מנאר

במסגרת התרגיל של חיל האוויר, עלה תרחיש של פגיעה במטוס צה"ל מלבנון, שהתפתח ליציאה למערכה נגד חיזבאללה. תרגיל הפתע "ורד הגליל" נמשך 60 שעות, במהלכן לפי התרחיש המדומה הותקפו אלפי מטרות, בהן יעדים אזרחיים. כלל מערכי החיל ביבשה ובאוויר העלו את הרמת הכוננות לדרגה הגבוהה ולמוכנות למלחמה, כולל זימון חיילי מילואים בהפתעה על מנת לבחון את מנגנוני הגיוס.

"תרגלנו גם את ההגנה על שמי המדינה נגד טילי שיוט של חיזבאללה ומערך ההגנה האקטיבי שלנו נגד מערך התלול מסלול של חיזבאללה, שמכוון לעבר בסיסי חיל האוויר וריכוזי אוכלוסייה", סיפר קצין בכיר בחיל האוויר. "אני מדבר על תקיפת היקף מטרות שלא ידענו בעבר. תוך 24 שעות הותקפו יותר מ-3,000 מטרות". היעדים בתרגיל כללו גם מטרות כמו תשתיות אזרחיות, תחנות כוח, שדות תעופה וגשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully