וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחה או שתיים עם עד תביעה? נאשם שאינו נתניהו כבר היה נחקר

16.2.2021 / 19:34

נתניהו הודה בריאיון לחדשות 12 כי דיבר עם מילצ'ן "פעם-פעמיים" מאז הגשת כתב האישום, וטען כי מותר לו לעשות זאת. החוק אמנם לא אוסר באופן גורף ליצור קשר עם עד, אך סנגורים פליליים מבהירים שאם זהותו הייתה אחרת, הפרטים היו מתבררים בחדר חקירות ולא באולפן חדשות

בווידאו: משפט נתניהו - ראש הממשלה כפר בכתב האישום נגדו/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: קונטקט

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אתמול (שני) בריאיון לחדשות 12 כי מאז הגשת כתב האישום נגדו דיבר "פעם-פעמיים" עם אחד מעדי התביעה המרכזיים נגדו, איש העסקים ארנון מילצ'ן. על פניו, החוק לא אוסר על נאשם לדבר באופן גורף עם עדי התביעה במשפט - אולם סביר שכל נאשם שאינו ראש הממשלה כבר היה מוזמן לחקירה באזהרה כדי לברר בדיוק על מה דיבר עם העד.

נתניהו טען בריאיון כי מותר לו לדבר עם עדי התביעה. "מותר לך לדבר", אמר למראיינת יונית לוי. ואכן, החוק לא אוסר על קשר בין נאשם לעד במשפטו, אלא על ניסיון בכל אמצעי שהוא להשפיע על עד כדי שיחזור בו מעדות שמסר במשטרה, כדי שיעיד בבית המשפט עדות שקר או כדי שלא יעיד כלל.

אלא שזה רק חלק מהתמונה. מדבריו של ראש הממשלה בריאיון ניתן היה להבין ששיחותיו עם מילצ'ן היו סתמיות. "על מה דיברתי? אמרתי לו חג שמח, אני לא זוכר מה", טען נתניהו. ייתכן שזו האמת, אך לדברי סנגורים פליליים ותיקים ששוחחו עם וואלה! NEWS, במקרים אחרים השאלה הזו לא הייתה מתבררת באולפן חדשות, אלא בחדר חקירות.

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בזהות אחרת היה נקרא לחקירה באזהרה. נתניהו/ראובן קסטרו

נאשם אחר שהיה יוצר קשר עם עד תביעה מרכזי היה צפוי להפוך מידית חשוד בשיבוש הליכי משפט ובהדחת עד, ונקרא לחקירה באזהרה. שם, היו מנסים החוקרים להבין בדיוק מה נאמר בשיחה, ובאיזה הקשר. במקרים מסוימים, גם שיחה שאינה מזכירה ישירות את העדות עשויה להתפרש כניסיון להשפעה.

במקרה הנוכחי הנאשם לא זומן לחקירה, ונראה שזה גם לא יקרה. בשבועות האחרונים עסקו בפרקליטות לא בקשר בין מילצ'ן ונתניהו, אלא בקשר בין מילצ'ן לסנגורו לשעבר, בעז בן צור, שכיום מייצג את ראש הממשלה. ממכתב ששלח צוות התביעה בתיקי האלפים לבן צור לפני כשבועיים עולה כי מילצ'ן והעוזרת האישית שלו הדס קליין, גם היא עדת מפתח בתיק 1000, עדכנו את הפרקליטות שבן צור פנה למילצ'ן ושוחח עמו על נושאים הקשורים לתיקים.

ארנון מילצ'ן. AP
ייתכן שיעיד מוקדם מהצפוי. מילצ'ן/AP

בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, חוקרי משטרה שוחחו עם מילצ'ן וקליין כדי שיהיה תיעוד לפנייתם. עוד סיפרו כי בן צור הוא שהציע למילצ'ן ליצור קשר עם נתניהו. בסוף השבוע האחרון פרסם העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ" כי איש העסקים סיפר לחוקר שבן צור אמר לו: "אתה יכול להרים טלפון לביבי, אבל לא לדבר איתו על התיקים. יש לו פינה חמה בלב אליך". באותה שיחה נודע לפרקליטות כי מילצ'ן שוחח גם עם נתניהו.

באותו מכתב הזהירה הפרקליטות את עו"ד בן צור מפני יצירת קשר עם עדי תביעה. בן צור השיב במכתב משלו, בו האשים את התביעה כי אנשיה מנסים לפגוע בייצוגו של ראש הממשלה. "אם יש מי שסבור כי מכתבים מסוג זה ירפו את ידי העוסקים במלאכת ייצוגו של ראש הממשלה", כתב, "ויובילו להימנע מפעולות מתחייבות לצורך הייצוג, לרבות ביקורת על התביעה הכללית כשזו נדרשת - טעות בידו".

בינתיים, הקשרים בין ראש הממשלה וסנגורו לאיש העסקים מילצ'ן הובילו את התביעה לחשב מסלול מחדש בנוגע לסדר העדים במשפט. בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כי אף ששלב ההוכחות יתחיל בתיק 4000, היא שוקלת להקדים את עדותם של חלק מהעדים בתיק 1000. הכוונה הייתה למילצ'ן וקליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully