וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נהג שדרס למוות גבר בחיפה היה תחת השפעת סמים

16.2.2021 / 13:21

זיאד אבו קמיר מאבטין עוכב אתמול במשטרה לאחר שדרס את אחמד פיאד בן ה-32 בעיר. ביהמ"ש קיבל את טענות המשטרה כי אבו קמיר נהג בשכרות וכי הוא עושה שימוש קבוע במתדון - ומעצרו הוארך ביממה. מהומות התפתחו בזירת התאונה ו-3 חשודים עוכבו ושוחררו

בווידאו: נהג שדרס למוות הולך רגל בחיפה חשוד שנהג תחת השפעת סמים/צילום: סילביה גזאל

זיאד אבו קמיר, תושב אבטין בן 53 שדרס למוות אמש (שני) את אחמד פיאד בן ה-32 בחיפה - חשוד כי נהג תחת השפעת סמים. בית משפט השלום בחיפה האריך היום ביממה, עד מחר, את מעצרו.

אבו קמיר נעצר אמש בזירה לאחר שעל פי החשד פגע בפיאד במעבר חציה ברחוב אבן גיברול בעיר. בוחני תנועה הגיעו למקום, הרכב נתפס ורשיונו נשלל כנהוג בתאונות קטלניות. המשטרה מייחסת לאבו קמיר גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בשכרות, התנהגות הגורמת נזק ונהיגה בקלות ראש.

בהחלטתו של סגן נשיא בית המשפט השופט גיל קרזבום, הוא ציין כי הנהג הפוגע עושה שימוש קבוע במתדון - סם נרקוטי מלאכותי החוסם השפעות של סמים אחרים. עו"ד רומן קלוגרמן המייצג את הנהג ביקש לשחררו אולם השופט קרזבום ציין כי שוכנע כי בשלב זה קיים יסוד סביר לחשד כי ביצע את העבירות המיוחסות לו והוא האריך את המעצר כאמור. "מדובר באירוע מצער. החשוד משתף פעולה באופן מלא, ואנחנו ממתינים לסיום החקירה", אמר קלוגרמן.

הרכב הפוגע בתאונה ברחוב אבן גבירול בחיפה, 15.2.2021. צילום סילביא פעילת השכונה, תמונות גולשים
המהומות לאחר התאונה. אתמול/תמונות גולשים, צילום סילביא פעילת השכונה

בעקבות התאונה, מהומות פרצו באזור, הכביש נחסם, הושלכו אבנים והובערו מיכלי אשפה. המשטרה עיכבה שלושה נערים בחשד למעורבות באירועים אך מאז הם שוחררו. המתח בשכונה נמשך והתושבים מלינים לאורך שנים כי הכביש בו אירעה התאונה מסוכן. גם מעבר החציה בו נדרס פיאד, בו מוצבים גם רמזורים, הוקם בעקבות תאונה קטלנית בה לפני מספר שנים נהרגה במקום נערה תושבת העיר שביקרה אצל חברתה.

סילביה, תושבת השכונה, אמרה לוואלה! NEWS כי "התושבים כועסים מאד. הטענות שלנו הן נגד העירייה. לפני כמה שנים לקחו רחוב של 40-30 קמ"ש והפכו אותו לכביש שאנשים נוסעים עליו 100 קמ"ש. כל כמה חדשים נהרג כאן מישהו, אנחנו רוצים לעשות לזה סוף ואין עם מי לדבר".

עוד בוואלה!

המרדף וירי השוטר בצעיר בחיפה: אישום נגד הנהג שנמלט ממחסום קורונה

לכתבה המלאה
הרכב הפוגע בתאונה ברחוב אבן גבירול בחיפה, 15.2.2021. צילום סילביא פעילת השכונה, תמונות גולשים
הרכב הפוגע. אתמול/תמונות גולשים, צילום סילביא פעילת השכונה

מעיריית חיפה נמסר בתגובה כי בעקבות התאונה שאירעה ברחוב בשנת 2017 הזמינה העירייה דוח מומחים מהטכניון לשיפור הבטיחות ברחוב אשר כל מסקנותיו יושמו. לדברי העירייה, במסגרת זו הותקנו בין היתר רמזורים בכל אחד משלושת מעברי החצייה הקיימים ברחוב. רמזורים אלו מופעלים רק לאחר לחיצה על כפתור החציה שבהם, ומספקים אור ירוק למעבר הולכי רגל תוך מספר שניות מרגע הלחיצה.

כמו כן, הותקנו לאורך הרחוב תמרורי אזהרה ומדי מהירות המתראים בפני הנהג על מהירות נסיעתו. בתוך כך, פנו מהנדסי התנועה בעירייה למשטרה בבקשה לקבל את ממצאי חקירתה על מנת לבחון את הגורמים לתאונה ובאם קיימות דרכים נוספות להגברת הבטיחות ברחוב.

"אנו משתתפים בצער המשפחה ומאחלים כי לא ידעו עוד צער", מסרו מהעירייה לבני משפחתו של פיאד, שהלווייתו התקיימה במהלך הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully