וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: הרוג ופצועים, בהם חייל אמריקני, ממטח רקטות על בירת החבל הכורדי

עודכן לאחרונה: 16.2.2021 / 13:54

קבלן זר נהרג ושמונה נפצעו במתקפה על אזור נמל התעופה הבינלאומי בארביל שבצפון המדינה. סמוך למקום נמצא בסיס צבאי בו שוהים כוחות אמריקנים, אך לא ברור אם הוא היה היעד. ארגון שיעי קיבל אחריות על שיגור הרקטות. ארה"ב זעמה: "להעמיד את האשמים לדין"

בווידאו: הרוג ופצועים ממטח רקטות על בירת החבל הכורדי בעיראק/צילום: רויטרס

אזרח זר שעבד עם ארצות הברית נהרג, ושבעה אזרחים וחייל אמריקני נפצעו במתקפת רקטות ששוגרו לעבר אזור נמל התעופה הבינלאומי בבירת החבל הכורדי בצפון עיראק - כך הודיע הערב (שני) דובר הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. ארגון שיעי לא מוכר קיבל אחריות על המתקפה, הראשונה נגד מטרה מערבית במדינה מאז כניסתו לתפקיד של ג'ו ביידן.

דובר של הקואליציה הבינלאומית אמר כי נורו 14 רקטות של 107 מ"מ, ושלוש מהן פגעו בבסיס צבאי שבו שוהים כוחות אמריקניים ליד נמל התעופה בארביל. גורמי ביטחון אמרו כי הנמל נסגר והטיסות הופסקו מסיבות ביטחוניות. גורמי ביטחון כורדיים אמרו כי הייתה פגיעה באזור מגורים, ושלושה אנשים נפצעו.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר כי ארצות הברית "זועמת" על המתקפה. "יצרתי קשר עם ראש ממשלת החבל הכורדי, מסרור ברזאני, כדי לשוחח על התקרית ולהביע את תמיכתנו בכל מאמצי החקירה ובהעמדת האשמים לדין", סיפר.

זירת ירי הרקטות בעיר ארביל, עיראק, 16 בפברואר 2021. רויטרס
זירת ירי הרקטות בארביל, הערב/רויטרס

בתיעודים מהמקום נראו עשן מיתמר מסביבת נמל התעופה, כמו גם מכוניות שניזוקו וזכוכיות מנופצות. הארגון השיעי "סראיא אווליא א-דם" קיבל אחריות על התקיפה, אך לא הציג הוכחות לכך. לדברי הארגון, התקיפה היא תגובה ל"כיבוש האמריקני" במדינה. בספטמבר האחרון פגעו שש רקטות סמוך לנמל התעופה בארביל, ושירותי הלוחמה בטרור של המחוז הכורדי האוטונומי האשימו את אותן קבוצות באחריות לכך.

מיליציות שיעיות פרו-איראניות לקחו אחריות על סדרת שיגורי רקטות ותקיפות שהתרחשו במהלך החודשים האחרונים במדינה נגד כוחות קואליציה ומתקנים אמריקנים, כולל השגרירות בבגדאד. בנוסף קיבלו הארגונים אחריות למתקפה שהתרחשה במרץ האחרון, בה נהרג עובד קואליציה בריטי ושני עובדים אמריקנים.

מתקפת טילים על נמל התעופה בארביל, צפון עיראק. רויטרס
נמל התעופה בארביל, עיראק/רויטרס

המתיחות בין ארצות הברית לאיראן החריפה אחרי חיסול מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקני בבגדאד בינואר אשתקד. מאז השבעת ביידן הן פסקו, עד הלילה.

הרשויות המקומיות הזהירו את תושבי האזור להישאר בבתיהם, ונשיא עיראק, ברהם סלאח, גינה את המתקפה על נמל התעופה ואמר כי זו "הסלמה מסוכנת". זאת לצד חבר המפלגה הדמוקרטית בכורדיסטן, חושייר זברי, שאמר כי "יהיו השלכות לאשמים, לא נסבול פעולות אלימות כאלו".

הגינויים למתקפה נשמעו מבכירים בארצות הברית, עיראק, מדינות האזור והאו"ם, שהזהיר מפני הסלמה במצב.

איראן דחתה את הרמיזות לקשר שלה למתקפה. "איראן רואה ביציבות ובביטחון של עיראק כנושא חיוני לאזור, ודוחה כל פעולה הפוגעת בשלום ובסדר במדינה הזאת", אמר דובר משרד החוץ של איראן לכלי התקשורת המקומיים. הוא גינה את "הניסינות החשודים לייחס זאת לאיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully