וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון לאוחנה: נמק מדוע הקריטריונים לקבלת רישיון נשק לא יאושרו בכנסת

15.2.2021 / 21:33

ביהמ"ש הורה לשר לביטחון הפנים להסביר למה הוא קובע את ההגדרות הנדרשות להחזקת נשק ולא תקנות שידרשו את אישור הכנסת. את העתירה הגישה קואליציית הארגונים "האקדח על שולחן המטבח", שהזהירו כי המדיניות המאפשרת למאבטחים לשאת נשק הביתה מביאה להגברת האלימות כלפי נשים

בווידאו: הארכת מעצר לאמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט העליון הוציא היום (שני) צו על תנאי שמורה לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לנמק מדוע שהקריטריונים לקבלת רישיון נשק לא ייקבעו בתקנות. כיום הקריטריונים נקבעים על יד השר בלבד, ואילו תקנות יצטרכו אישור גם בוועדה של הכנסת. בנוסף השר נדרש לנמק את המדיניות שמאפשרת למאבטחים לשאת נשק הביתה, שלדברי העותרים מביאה להגברת האלימות כלפי נשים ומעודדת רצח נשים וגברים.

במסגרת העתירה, שהגישה קואליציית ארגונים בשם "האקדח על שולחן המטבח", ניצת עימות בין השר אוחנה לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בעוד האחרון סבור כי התבחינים לקבלת נשק אכן צריכים להיקבע בתקנות, אוחנה חלק על כך וגרס כי יש להמשיך לקבוע אותן בהנחיה של השר. במסגרת הוויכוח ביקש אוחנה להיות מיוצג באופן פרטי, אולם מנדלבליט סירב. לאחר מכן אוחנה הגיש בעצמו הודעה לבית המשפט - אולם השופטים סירבו לקבלה הטענה ששר לא יכול להחליט על דעת עצמו שלא להיות מיוצג על ידי היועמ"ש, וזקוק לאישורו.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בביקור בתחנת משטרה בגו'אריש רמלה, 11 בפברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
טוען כי יש להמשיך לקבוע את התקנות בהנחיית השר. אוחנה/דוברות משטרת ישראל

אתמול נערך דיון בעתירה בבית המשפט העליון, בעקבותיו הוצא היום הצו. עו"ד אן סוצ'יו, מהאגודה לזכויות האזרח, שמייצגת את העותרים יחד עם עו"ד נטע לוי מ"איתך-מעכי" אמרה כי "עשינו צעד חשוב לקראת מציאות שבה כלי נשק לא יילקחו עוד הביתה. כלי ירייה בבתים הם סכנה לנשים, לילדים ולמאבטחים עצמם. הנתונים הכואבים מלמדים על עלייה ברצח ובהתאבדויות בנשק מורשה, ועל אווירת טרור בבתים רבים שבהם יש נשק. בית המשפט הזכיר לממשלה שעוד בשנת 2016 קבעה הכנסת שככלל כלי נשק לא יילקחו הביתה. הגיעה השעה ליישם זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully