וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו נגד גרטה: נעצרה פעילת סביבה התומכת במחאת החקלאים

המשטרה עצרה צעירה ששיתפה מסמך שחיברה הנערה השבדית ליצירה ולהפצת מודעות על תלונותיהם של החקלאים. היא נאשמת ב"המרדה", אך מבקרי הממשלה הלאומנית של מודי מזהירים מפני פגיעה בדמוקרטיה. "תמיכה בחקלאים שלנו היא לא פשע"

בווידאו: פעילת אקלים מהודו נעצרה אחרי שהפיצה מסמך תמיכה במאבק החקלאים/רויטרס, מתוך טוויטר

משטרת הודו עצרה פעילה סביבתית והעמידה אותה לדין על המרדה אחרי שהיא הואשמה בעריכה ובפרסום מסמך שחיברה הפעילה גרטה תונברג על מחאת החקלאים המתמשכת. הנערה השבדית הביעה החודש תמיכה בהפגנות שפרצו בדצמבר נגד הרפורמות שלטענת החקלאים יפגעו בפרנסתם ויטיבו עם התאגידים הגדולים, ושיתפה מסמך שלדבריה הוא כלי ליצירה ולהפצת מודעות על תלונותיהם של החקלאים.

המשטרה בניו דלהי פתחה בחקירה בעקבות פרסום כלי העריכה, ואמרה כי המסמך הוא הוכחה לקשירת קשר "לפתיחת מלחמה כלכלית, חברתית, תרבותית ואזורית" נגד הודו. ביום שבת המשטרה פשטה על ביתה של דישה ראווי בת ה-22, החברה בסניף המקומי של תנועת "יום שישי למען העתיד" שבה החלה תונברג. ראווי הוטסה מבנגלור לבירה, שם היא מוחזקת במעצר על בסיס ההאשמות שהיא הייתה "קושרת מרכזית" בשיתוף המסמך של הפעילה השבדית.

המשטרה אמרה כי היא יצרה קבוצת ווטסאפ "ושיתפה פעולה בהפצת עוינות למדינה ההודית". ראווי, העובדת במסעדה טבעונית, פרצה בבכי בבית המשפט ואמרה כי היא בסך הכול ערכה שתי שורות בכלי העריכה. המשטרה אמרה כי יש בידיה מידע כי "זה היה הרבה יותר משתי שורות". בית המשפט הסכים להשאירה במעצר למשך חמישה ימים לצורך "חשיפת קשריה" לארגון בדלני.

פעילים הינדים שורפים בובה של גרטה תונברג במחאה נגד תמיכתה בהפגנות החקלאים, ניו דלהי, הודו, 4 בפברואר 2021. רויטרס
תומכי הממשלה שורפים כרזה של גרטה בניו דלהי, החודש/רויטרס

ארגונים למען הסביבה בהודו גינו את מעצרה, ותיארו אותו "ציד מכשפות" על בסיס "אישומים מפוברקים". עשרה ארגונים קראו לשחרורה, בנוסף לראש הממשלה של ניו דלהי, ארוונד קג'ריוואל, המגבה את הפגנות החקלאים. "זו מתקפה חסרת תקדים נגד הדמוקרטיה. תמיכה בחקלאים שלנו היא לא פשע", אמר.

המשטרה אמרה כי מחפשת אחרי שני חשודים נוספים, אחרי שמוקדם יותר החודש טענה כי חומרי הקמפיין נועדו לגרום למלחמה תרבותית נגד הממשלה וליצירת פילוג בחברה ההודית.

תונברג, כמו גם הזמרת האמריקנית ריהאנה, הוסיפו שמן למדורה בהודו עם תמיכתן במחאת החקלאים, במה שלטענת מפלגת השלטון הלאומנית של נרנדרה מודי הוא "הוכחה למזימות בינלאומיות נגד הודו". בתחילת החודש שרפו תומכי מפלגת השלטון תמונות של תונברג ושל ריהאנה והחזיקו שלטים נגד "התערבות בינלאומית" בענייניה הפנימיים של הודו.

הפגנות החקלאים היו שלוות ברובן עד היום, אך ב-26 בינואר אלפים הסתערו על מתחם "המבצר האדום ההיסטורי" בניו דלהי אחרי שהדפו את השוטרים, וחלפו עם טרקטורים על פני מתרסים ומחסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully