וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים וקיסריה; שני צעירים נעצרו בחשד לתקיפה

כאלף בני אדם הפגינו בירושלים וכמה מאות בקיסריה, במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית, המתקיימת מזה 34 שבועות. צעירה שאיימה על מפגינים בקריית אונו באקדח מפלסטיק נעצרה, וכן צעיר מנהריה שתקף מפגינים. "לא נעבור בשתיקה על האלימות", הבהירו מפגינים

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים בירושלים וקיסריה/צילום: רוני כנפו, יואב אתיאל

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, זה השבוע ה-34 ברציפות. כאלף הפגינו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים וכמה מאות מחו בסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. להפגנות אלו קדמו שורת אירועי מחאה קטנים יותר בצמתים, גשרים ומחלפים ברחבי הארץ.

כמה מהמפגינים דיווחו על אירועי אלימות במהלך ההפגנות בצמתים. צעירה נעצרה לאחר לפי החשד איימה באקדח פלסטיק על מפגינים בקריית אונו. "בחורה עצרה את הרכב באמצע הצומת, ואיימה לירות במפגינים, הגשתי תלונה במשטרה עם מספר הרכב", סיפר אחד המפגינים במקום, אבי שמואלי.

תושב נהריה בן 22 נעצר גם הוא בחשד שתקף מפגינים באחת מהצמתים בעיר, השליך לעברם דגל ופחית שתייה - ונמלט מהמקום. איתמר ברגר, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל אביב בן 46, שהיה בין המפגינים בצומת נהריה אמר לוואלה! NEWS כי "זה קורה כאן כל הזמן. אנחנו תמיד מאויימים", הוא סיפר.

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 13 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"לא נעבור בשתיקה על האלימות". מפגינים בכיכר פריז, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"עברה מכונית, ממנה הצעיר צעק משהו על ביבי ומפגין שלנו צעק לו 'לכלא', אז הוא השליך לעברנו את פחית הקולה, עצר את הרכב על הכביש וירד ממנו להתעמת איתנו, זרק לכביש שלטים שלנו שהיו מונחים בצד", הוסיף ברגר. "המשטרה הגיעה תוך ארבע דקות, ממש מהר. הם קיבלו את מספר הלוחית שלו ויצאו לעבודה. יש מצלמות בצומת, אני בטוח שבעירייה ובמשטרה יידעו מה לעשות עם החומרים שהן תיעדו".

עוד דווח על ניפוץ של חלון רכב ביישוב דבירה הסמוך לבאר שבע, אלימות מילולית כלפי מפגינים בהרצליה וידויי אבנים בנתניה. בראשון לציון פרצה תגרת רחוב בין מפגינים לתומכים של נתניהו, שהגיעו לצומת רבין, שם הפגינו כמה פעילים. "פתאום הגיעו תומכי ביבי לצומת שלנו, והחלו לקרוע דגלים ולתת מכות לשני פעילים שהפגינו", סיפר אחת המפגינות, רוזי קידר. "ניידת משטרה הגיעה והם מגישים תלונה. זו פעם ראשונה שיש בצומת שלנו אלימות פיזית. לקללות התרגלנו, אבל על אלימות לא נעבור בשתיקה".

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים וקיסריה: "אובדן שליטה מוחלט"

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, קיסריה 13 בפברואר 2021. יואב איתיאל
מאות מפגינים בקיסריה, הערב/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 13 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הפגנת הדגלים השחורים בירושלים, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מארגון "הדגלים השחורים" נמסר בתגובה למעשי האלימות בצמתים כי "לקראת הבחירות, כשההסתה כנגד המפגינים כחוק מחריפה איש לא מופתע שאקדח נשלף לעברם. אין לנו ציפיות שהנאשם או מי מסביבתו יגנה את המעשה".

בארגון, שהוא אחד מיוזמי המחאה, הוסיפו כי "אם האקדח הזה ירה חלילה במערכה השלישית, הם ודאי יאשימו כרגיל אחרים. זו התוצאה של ההסתה שלהם ובדיוק כנגד זה אנחנו מפגינים. אנו קוראים לציבור להצטרף למאבק על חיינו ודמותנו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, קיסריה 13 בפברואר 2021. יואב איתיאל
"אסור להיכנע למצב בו נתניהו מנהל את המדינה". אחד המפגינים בקיסריה/יואב איתיאל
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 13 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אסור שנתניהו ינהל את המדינה מספסל הנאשמים". מפגינה בבלפור, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מהתנועה לאיכות השלטון, שמקיימת את המחאה בקיסריה, נמסר כי "השבוע נפל דבר בישראל - ראש הממשלה עמד למשפט כנאשם אך עדיין לא יצא לנבצרות. אסור להיכנע למצב בו נתניהו, המצוי כעת בניגוד עניינים מובנה, מנהל את המדינה מספסל הנאשמים ועוד בזמן משבר חברתי-כלכלי ובריאותי כה חמור".

לדברי התנועה, "רק אם ימשיכו לצאת לרחובות ולהפגין יוכלו להבטיח שלאחר הבחירות תקום ממשלה ישרה, אחראית ונקייה משחיתות, שרואה את טובת הציבור לנגד עיניה ולא את טובת עצמה".

מפגינים נגד נתניהו על גשר במחלף אלייקים שבצפון. 13 בפרואר 2021. קומי ישראל, צילום מסך
מפגינים נגד נתניהו על גשר במחלף אלייקים שבצפון, היום/צילום מסך, קומי ישראל
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 13 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"רק אם ימשיכו לצאת לרחובות ולהפגין יוכלו להבטיח שתקום ממשלה ישרה"/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בעקבות המחאה, המשטרה פרסה כוחות גדולים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים. הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד נחסמו לתנועה, ובהמשך ייחסמו רחובות נוספים המובילים לרחובות אלו.

על מה ההפגנות

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 13 בפברואר 2021. חקירה עכשיו, אתר רשמי
"ההסתה מחריפה". ההפגנה בירושלים, הערב/אתר רשמי, חקירה עכשיו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully