וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "תומך בחובת התחסנות למורים"

בריאיון ב-103FM אמר פרופ' חזי לוי כי הוא בעד שינויי חקיקה שיחייבו עובדים "בעלי השפעה על בריאות הציבור" להתחסן נגד הנגיף. הוא הביע חשש מהאפשרות שהתחלואה תעלה בעקבות החזרה לשגרה: "ייתכן שנצטרך לעשות רברס"

בווידאו: ראשון לציון חיסנה אנשי הוראה מעל גיל 60/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הביע תמיכה הבוקר (רביעי) במהלך שיחייב עובדי הוראה להתחסן נגד קורונה. בריאיון לגולן יוכפז וענת דיוידוב ב-103FM, אמר פרופ' לוי כי יתמוך בשינוי חקיקה שיחייב את המורים לקבל את החיסון, כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות הנגיף בד בבד עם החזרת הלימודים.

"אני מאוד אשמח שזה יקרה", אמר פרופ' לוי בנוגע למהלך. "זה מצריך שינוי בחקיקה, ולרוב במדינה דמוקרטית אפשר לעשות כך דברים". בהמשך, כשנשאל אם מדובר בצעד חוקתי, טען כי הוא נסמך על היועץ המשפטי לממשלה. "אם הוא אומר שניתן לעשות את זה - אני יכול מאוד להזדהות", אמר. "אני תומך בכך שבמקרה של מקום עבודה עם השפעה על בריאות הציבור והילדיםהמדינה והמעסיק ידרשו מאנשים להיות מחוסנים. זה בדיוק כמו שלעיתים אנחנו יוצרים תנאים די מחייבים לעובדי מערכת הבריאות או בבתי החולים להתחסן".

עובדי הוראה מתחסנים מרסל איטח מלמדת מתמטיקה בחטיבה (בי"ס אורט שלומי) , 12 בינואר 2021. דוברות משרד החינוך,
לחייב מורים להתחסן. מבצע חיסון עובדי ההוראה לפני כחודש/דוברות משרד החינוך

פרופ' לוי נשאל גם בנוגע לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. "אני חושב שהוא הביע את דעתו בנושא - צריך לעשות הכול על מנת לגרום לאנשים להתחסן. בנוגע לשינוי חקיקה - תצטרכו לשאול אותו, אך הוא הביע את דעתו לא אחת. דרך אגב, המהלך הזה נועד גם להגן על המורים שאומרים ששולחים אותם לשדה הקרב כשהם לא מוגנים", הדגיש.

עוד בוואלה!

כמה ימים ילמדו בבתי הספר ומה לגבי שיעורים בחוץ? מדריך לחזרה ללימודים

לכתבה המלאה

האזינו לריאיון עם פרופ' חזי לוי ב-103FM

מנכ"ל משרד הבריאות אמר את הדברים לאחר שאמש הכריע קבינט הקורונה על פתיחת מוסדות החינוך החל מיום חמישי - בתום חודש של סגר. ההצעה שגיבש משרד הבריאות כוללת פתיחת גני ילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים, כמו גם ביישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%. לפי המתווה, בעוד שבועיים ישובו לפעילות כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב, ובעוד חודש תפעל כלל מערכת החינוך עם חזרת כיתות ז'-י'.

"אנחנו נמצאים במצב בו אנחנו פותחים בדחילו ורחימו את המערכת החינוך תוך לקיחת סיכונים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות בריאיון בנוגע לחזרה לשגרה ולפתיחת מערכת החינוך. "אני לא יודע אם נכון לומר שנכשלנו ואני לא רוצה לחלק ציונים. אנחנו נמצאים בתחלואה מאוד גבוהה והרבה חולים קשים".

"אני חושב שניתן לפתוח בגיל הרך למרות ההידבקות שהולכת ועולה גם בקרב ילדים", המשיך. "אנחנו רואים את זה גם בעולם, בשל הווריאנט (המוטציה) שאחראי כעת על מרב ההדבקה... אנחנו מבינים את ההשלכה העצומה והקשה של הישארותם של ילדי ישראל בבתים. גם בפתיחה הזאת, מרבית תלמידי ישראל עדיין יישארו בבית".

המתווה שאושר לפתיחת הלימודים

  • חזרה הדרגתית לפעילות בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות עם יותר מ-70% מחוסנים מעל גיל 50
  • תעדוף לבדיקות קורונה של תלמידים בערים כתומות גבוליות
  • ביום חמישי:
  • גני ילדים וכיתות א'-ד'
  • פעילויות חינוכיות בשטח פתוח עד 10 אנשים בשאר היישובים
  • בעוד שבועיים:
  • כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב
  • בעוד חודש:
  • כיתות ז'-י'

על פי המתווה שאושר אתמול על ידי הקבינט, שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע, ביחד עם ההחלטה על צבע העיר. צוות בין-משרדי ייקבע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת - שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית - שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה והלימודים יותרו בהם. בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה'-י"ב) ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של תשעה תלמידים ומורה לכל היותר.

פרופ' לוי הדגיש כי משרד הבריאות התנגד לפתיחה מוחלטת של מערכת החינוך, וכי לדבריו, עמדת המשרד התקבלה בכל הקשור להחזרת הלימודים בחטיבות הביניים ובשכבות הגיל הגבוהות. "רק בעוד זמן מה, כשאנחנו נראה כיצד אנחנו מסתדרים עם השלב הזה וכיצד אנחנו יכולים להכיל את התלמידים שכן יבואו ללמוד, נעשה זאת תוך כדי ניטור תחלואה".



.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בהקשר זה, מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי אם רמת התחלואה תעלה, כמו גם מספרם של החולים המאושפזים במצב קשה במחלקות, הוא ואנשיו ימליצו לסגת לאחור בכל הקשור ליציאה מהסגר. "ייתכן שנצטרך לעשות רברס, וכדי למנוע את זה אני קורא לאנשים לבוא ולהתחסן". אמר. "החיסון כרגע הוא ההזדמנות שדרכה נוכל לפתוח יותר ויותר דברים במשק, לא רק בתחום הלימודים אלא גם במסחר ובתרבות. אנשים משום מה התחילו להדיר רגליהם ממוקדי החיסון, אנחנו נפתח במצבע להגיע אליהם לכל מקום ואנחנו עושים את זה כבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully