וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספות ללא הצדקה ופנסיה פי 5 מהממוצע: נתוני השכר במערכת הביטחון

מדוח הממונה על השכר באוצר עולה כי שכרם של המשרתים בצה"ל, במשטרה ובשב"ס זוכה לעדכון רק משום שמקביליהם בשירות המדינה זכאים לכך. בנוסף, קצבאות הפנסיה לעובדים במערכת הביטחון עומדים על יותר מ-7 מיליון שקלים - בהשוואה ל-1.75 בקרב עובדים אחרים בשירות המדינה

ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי, במפקדה המשימתית "אלון" בפיקוד העורף. בסיורו ליוו את הרמטכ"ל מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה, תת-אלוף ניסן דוידי ומפקדי המרכזים במפקדה, 9 בספטמבר 2020. דובר צה"ל
המשרתים בצה"ל זכאים לעדכון שכר כיתר העובדים בשירות המדינה/דובר צה"ל

שכרם של עובדי מערכת הביטחון גבוה במידה ניכרת בהשוואה לעובדים מקבילים בשירות המדינה, ותשלומי הפנסיה התקציבית לגמלאי גופי הביטחון גבוהים במיוחד ביחס לתשלומי הפנסיה במגזר הציבורי - כך עולה מדוח הממונה על השכר במשרד האוצר המתפרסם היום (שלישי) ועוסק במערכת הביטחון.

המשרתים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר (שב"ס) זכאים לעדכון שכר כיתר העובדים בשירות המדינה, בהתאם להחלטת ממשלה מ-1979. בהתאם למנגנון זה, שכרם של עובדי מערכת הביטחון גבוה במידה ניכרת מהשכר של עובדים בתפקיד מקביל בשירות המדינה. "פעמים רבות ניתנות תוספות שכר לתפקידים מסוימים רק משום שמקביליהם בשירות המדינה זכאים לתוספת זו, אף שאין לכך בהכרח הצדקה במערכת הביטחון", נכתב בדוח.

לפי הדוח, מנעד השכר בגופים המבוקרים במערכת הביטחון אינו מושפע מהדירוג המנהלי והאקדמי במידה ניכרת. זאת בשל שימוש בדירוגים ייחודים לאקדמאים בצה"ל, במשטרה ובשב"ס. בדירוג המנהלי, שאינו דורש תואר אקדמי, ניתן לראות שגם בעשירון התחתון השכר הממוצע למשרה גבוה משכר המינימום ביותר מ-28%, ובחלק מהגופים ומהדירוגים אף גדול ממנו כפליים.

עוד בוואלה!

בהוראת המפקדים: ימי חופשה שנתית של חיילים נמחקים על חשבון תקופת הבידוד

לכתבה המלאה

מהדוח עולה כי תשלומי הפנסיה התקציבית לגמלאי גופי הביטחון גבוהים במיוחד ביחס לתשלומי הפנסיה במגזר הציבורי. תשלומים אלה ממקמים אותם בעשירונים העליונים של הכנסה מפנסיה ועולים על 11 אלף שקל בממוצע. גמלאים קצינים בצה"ל, במשטרה ובגופים החשאיים זוכים לקצבה של כ-20 אלף שקלים בממוצע, הממקמת אותם בעשירון העליון של הכנסות מפנסיה בכלל המשק. לשם השוואה, עובדי הוראה מקבלים בממוצע כ-7,700 שקלים. בנוסף, המשרתים בגופים הביטחוניים מקבלים את הקצבה מגיל צעיר יותר.

כשמדובר בשווי קצבאות לתוחלת חיים של עובד יחיד, ההטבה הכוללת לגמלאי צה"ל היא הגבוהה ביותר - בין היתר בעקבות גיל הפרישה המוקדם שלהם. במשך חייו של גמלאי ממוצע של צה"ל, ההכנסה הכוללת שהוא צפוי לגבל מגמלאות עומדת על 7.72 מיליון שקל בממוצע. לשם השוואה, עובדי שירות המדינה צפויים לקבל סכום ממוצע של 1.75 מיליון שקלים במשך חייהם כגמלאות. שווי הקצבה הכוללת של גמלאי גופי הביטחון גבוה פי שניים ואף שלושה משל שאר גמלאי שירות המדינה כמו עובדים מערכת הבריאות או ההוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully