וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי בירושלים ביטל את זכייתה של שופרסל במכרז לתווי מזון

בעקבות עתירה שהגישה עמותת פתחון לב, בית המשפט קבע כי נפלו פגמים בהליך. הרשת זכתה במכרז של משרד הפנים ששוויו 700 מיליון שקלים אף על פי שלא עמדה בתנאי הסף שלו, בין היתר בנוגע להיקף פריסת נקודות המכירה ברחבי הארץ

סניף שופרסל דיל בירושלים. אורי לנץ, פלאש 90
זכתה למרות שלא עמדה בתנאים. שופרסל/פלאש 90, אורי לנץ

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל הערב (רביעי) את זכייתה של שופרסל במכרז משרד הפנים לחלוקת תווי מזון. הדיון יוחזר לוועדת המכרזים, בעקבות עתירה של עמותת פתחון לב שטענה לפגמים בהליך. השופט קבע עוד כי גם ההחלטה להפחית נקודות מהצעת העמותה מבוטלת ויש לדון בה מחדש. זאת לאחר שבסוף השבוע, בית המשפט הקפיא את חלוקת תלושי המזון שהייתה אמורה להתחיל היום.

פתחון לב טענה בעתירתה כי שופרסל לא עומדת בתנאי המכרז, ובכלל זה בתנאי סף לפיו על המציע להציג נקודות מכירה במאה רשויות מקומיות לכל הפחות, וכן להציג נקודת מכירה בכל ישוב שמספר תושביו עולה על 20 אלף. ועל אף זאת היא זכתה. בהחלטתו קיבל השופט אברבנאל את הטענה כי שופרסל לא עמדה בתנאי המכרז. כמו כן, הוא פסק כי על משרד הפנים ושופרסל לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים כל אחת.

על פי התכנית, שתוקצבה ב-700 מיליון שקלים, יקבלו זכאים תלושי מזון על מנת לרכוש מוצרים חיוניים. הרשויות המקומיות יסייעו בקביעת רשימת הזכאים, שבהם מקבלי הנחה בארנונה של יותר מ-70% לפי מבחן הכנסה ואזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה.

אריזת חבילות מזון לנזקקים, פתחון לב, ראשון לציון, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"ההחלטה תיטיב עם מאות אלפי משפחות". פעילי עמותת פתחון לב באריזת חבילות מזון לנזקקים/ראובן קסטרו

שופרסל צירפה להצעתה טבלה הכוללת 1,627 בתי עסק, 370 סניפים מהם שבבעלותה והיתר בתי עסק פרטיים, על פי רשימה שסיפקה לה חברת האשראי כאל, שלה הסכמי סליקה עמה. בהחלטה כתב השופט כי "לא די בכך שבתי העסק האמורים מחוייבים לכבד את כרטיסי החיוב של כאל, שכן לצורך עמידה בתנאי המכרז נדרש כי בתי העסק יפעלו במסגרת המכרז תחת ניהולה של שופרסל, וישתפו פעולה עמה בשורה של פעולות".

כך, בין היתר נדרש בית העסק לדווח מדי חודש על המוצרים שנרכשו באמצעות תווי הקנייה. "בטרם הגשת הצעתה שופרסל לא ערכה בירור אם ביכולתם של בתי העסק האמורים לספק את הדוח החודשי האמור; לא בדקה אם הכנת הדוח כרוכה מבחינתם בעלויות משמעותיות שבהן עליהם לשאת; ולא ביררה אם הם מסכימים לחשוף את המידע האמור", הסביר השופט וקבע: "משכך, ככל שמדובר בלמעלה מאלף נקודות המכירה שאינן נתונות לשליטתה, אין בידי שופרסל לעמוד בדרישת המכרז, שלפיה על שופרסל להעביר למשרד מידי חודש במשך תקופת המכרז".

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב בירך על הפסיקה. "אנו שמחים על החלטת בית המשפט, אשר תפעל לטובת מאות אלפי משפחות נזקקות בישראל. אנו נשמח לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד הפנים, על מנת להוציא באופן מידי את המכרז לפועל", אמר כהן, שהדגיש כי הם גם "מברכים את משרד הפנים על שיזם והקים את הפרויקט החברתי הגדול בהיסטוריה של מדינת ישראל, שכעת יופעל באופן החברתי והנכון ביותר".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "משרד הפנים מכבד את החלטת בית המשפט, ילמד את פסק הדין ויבחן את צעדיו. המשרד יפעל ככל יכולתו לחלק את כרטיסי המזון מוקדם ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully