וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון הודיעה: ג'ף בזוס פורש מתפקידו כמנכ"ל החברה

מנכ"ל חברת הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם עוזב את תפקידו, אך ימשיך בחברה כיו"ר. הוא יוחלף על ידי ראש חטיבת המחשוב של החברה, אנדי ג'אסי. במקביל, החברה דיווחה על עלייה במכירות ברבעון האחרון. "מעולם לא היו לי יותר אנרגיות. אמזון נמצאת בתקופה הכי טובה אי פעם"

בווידאו: ג'ף בזוס פורש מתפקידו כמנכ"ל אמזון/צילום: רויטרס

ג'ף בזוס פורש מתפקידו כמנכ"ל אמזון - כך נמסר הלילה (שלישי) מהנהלת החברה, במסגרת הדוחות שפרסמה לרבעון הרביעי. כעת, הוא יעבור לתפקיד יו"ר החברה ויוחלף על ידי מנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן של החברה של החברה, אנדי ג'אסי. בזוס יעזוב בפועל את תפקידו ברבעון השלישי של שנת 2021, ורק אז יעבור לתפקידו החדש.

ברבעון האחרון, שהסתיים ב-31 בדצמבר, דיווחה החברה על עלייה במכירות נטו לכ-125 מיליארד דולר - מעל תחזיות הרווח של האנליסטים, שניבאו רווח של כ-119 מיליארד דולר. "אמזון היא מה שהיא בגלל ההמצאה", אמר בזוס הערב עם היוודע פרישתו. "אנחנו עושים דברים מטורפים ביחד ואז הופכים אותם לנורמלים".

"אם אתה עושה את זה נכון, כמה שנים אחרי ההמצאה, הדבר החדש הפך לנורמלי, ואנשים מתחילים לפהק. הפיהוק הזה הוא המחמאה הגדולה ביותר שממציא יכול לקבל", הוסיף בזוס. "כשאתה מסתכל על התוצאות הכספיות שלנו, מה שבאמת ניתן לראות זה את התוצאות המצטברות לטווח הארוך של ההמצאה".

ג'ף בזוס. GettyImages
"אמזון היא מה שהיא בגלל ההמצאה". ג'ף בזוס/GettyImages

כרגע אמזון נמצאת בתקופה הכי טובה שלה אי פעם, מה שהופך את התקופה הנוכחית לזמן האופטימלי לשינוי הזה", ציין בזוס. "מעולם לא היו לי יותר אנרגיות, וזה לא קשור לפרישה", הבהיר בסוף דבריו. הונו מוערך בכ-188 מיליארד דולר, והוא מוביל את רשימת עשירי העולם לפי דירוג בלומברג.

חלק מההצלחה של אמזון בשנה האחרונה, ניתן לזקוף לזכותה של מגיפת הקורונה. מאז תחילת ההתפרצות בארצות הברית, צרכנים רבים החלו לפנות יותר ויותר לאמזון, לצורך אספקת מצרכים ביתיים וציוד רפואי. החנויות הפיזיות סגרו את שעריהן, ואמזון, חברת הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, גייסה לאור זאת יותר מ-400 אלף עובדים נוספים, ובשל כך הציגה רווחי שיא גם בשנה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully