וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: האדם שזוכה מרצח דניאל פרל הועבר לבית בטוח

2.2.2021 / 10:48

בית המשפט העליון הורה להעביר את אחמד סעיד עומר שייח למקום סודי, במעין פשרה שהושגה אחרי שהממשלה ערערה על שחרורו בעקבות הזיכוי שלו. בארה"ב זועמים ויבקשו להסגיר את מי שהואשם בעריפת ראשו של העיתונאי ב-2002

בווידאו: ארה"ב זועמת על פקיסטן בעקבות זיכויו של אדם שהורשע ברצח דניאל פרל/צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של פקיסטן הורה היום (שלישי) על שחרורו של האדם שזוכה מהוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני דניאל פרל ועל העברתו ל"בית בטוח" של הממשלה אחרי 18 שנים שבהן היה נידון למוות. לפי ההחלטה, אחמד סעיד עומר שייח, שהואשם בעריפת ראשו של פרל ב-2002, יהיה תחת אבטחה ולא יורשה לעזוב את הבית, אך אשתו וילדיו יוכלו לבקר אותו.

"זה לא חופש מוחלט, אבל זה צעד לעבר החופש", אמר אביו של שייח, סעיד שייח, שנכח בדיון בעניין בנו.

ממשלת פקיסטן מנסה להשאיר את שייח במעצר מאז שבית המשפט אשרר ביום חמישי האחרון את הזיכוי שלו. הפסיקה גרמה לזעם בקרב משפחתו של פרל והממשל האמריקני. במאמץ אחרון לבטל את הזיכוי שלו, ממשלת פקיסטן ומשפחתו של פרל הגישו ערעור לבית המשפט העליון לבחינת הזיכוי.

פייסל שייח, עורך דין המייצג את משפחת פרל, אמר מוקדם יותר כי למהלך יש סיכוי קלוש להצליח משום שאותם שופטים שזיכו את שייח מכהנים בהרכב שיבחן את ההחלטה.

אחמד עומר סעיד שייח', המוח מאחורי חטיפתו ורציחתו של כתב וול סטריט ג'ורנל דניאל פרל, בבית המשפט בקראצ'י, פקיסטן, מרץ 2002. AP
יכול להיפגש עם משפחתו, אך לא לצאת מהבית. אחמד סעיד עומר שייח, 2002/AP

שליחת שייח לבית בטוח במיקום סודי נראית כסוג של ויתור שקיבלה הממשלה הפדרלית כמו הממשלה בפרובינציית סינד. הממשלה המקומית סירבה לשורת הוראות לשחרר את שייח, ואפילו הואשמה בביזוי בית המשפט על ידי ערכאות נמוכות יותר

הממשל האמריקני אמר כי הוא יבקש את הסגרתו של שייח אם הזיכוי יישאר על כנו. הרשויות בארצות הברית הגישו כתב אישום נגדו בעקבות הרצח של פרל וכן בשל חטיפת אזרח אמריקני בקשמיר ב-1994. החטוף האמריקני שוחרר בסופו של דבר.

פרל נעלם ב-23 בינואר 2002 בעיר הנמל קראצ'י, בירת סינד, שם חקר קשרים בין ארגוני טרור לבין ריצ'ארד ריד, שכונה "המחבל בנעליים" אחרי שניסה לפוצץ טיסה מפריז למיאמי עם חומר נפץ שהוסתר בנעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully