וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה ב-60 אלף שקל אדם שהותקף על ידי שוטר

31.1.2021 / 23:28

הסכום יועבר כחלק מהסדר פשרה בעקבות אירוע שהתרחש ב-2015. תיעוד שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS חשף כיצד האיש הותקף בידי שוטר ואף רוסס בגז פלפל, לאחר שסירב לאפשר לו לערוך חיפוש על גופו. השוטר אף הודה בפני מח"ש כי שיקר בחקירתו ובדוח שמילא על האירוע

התיעוד שהוסתר מהפרקליטות- שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א/עריכה: יאיר דניאל

המדינה תפצה ב-60 אלף שקלים אדם שהותקף ללא סיבה על ידי שוטר - כך נקבע בהסכם פשרה שהוגש בימים האחרונים לבית משפט השלום בתל אביב. סרטון המתעד את התקרית נחשף לראשונה בוואלה! NEWS.

האירוע עצמו התרחש באוקטובר 2015. ש' הגיע לתחנת דלק באזור תל אביב, ובמקום הייתה ניידת ובה שני שוטרים, שי פורטל ומזל אוחיון. פורטל חשד כי ש' ביצע עבירת תנועה על הקטנוע שלו וביקש ממנו להציג רישיון נהיגה. ש' הציג את הרישיון, אך כאשר פורטל ביקש ממנו לערוף חיפוש על גופו - הוא סירב. בעקבות זאת, נגח פורטל בפניו ולאחר מכן ריסס אותו בגז פלפל.

התיעוד שהוסתר מהפרקליטות - שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א. -, אתר רשמי
ריסס בגז פלפל מחוץ לרכב. מתוך התיעוד/אתר רשמי, -

בעקבות האירוע נחקר פורטל במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש), שיקר בחקירתו והודה כי שיקר בדוח הפעולה שמילא. הוא גם הנחה את אוחיון, השוטרת הצעירה שהיתה איתו, לכתוב בדוח הפעולה שלה תיאור שקרי לפיו ש' הוכה בעקבות התנגדותו לעיכוב ולמעצר.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה נגד פורטל כתב אישום, והוא הורשע בתקיפה ובשיבוש הליכי משפט. יחד עם מקרה אחר שבו הואשם בתקיפת אזרח, הוא נידון לחמישה חודשי מאסר בפועל, אך לאחר שערער הם הומרו בעבודות שירות.

בעניינה של השוטרת אוחיון, במח"ש העבירו את הטיפול למחלקת המשמעת של המשטרה, והמליצו להעמידה לדין משמעתי בגין מסירת מידע כוזב. נציג הביקורת על הפרקליטות דוד רוזן המליץ לשקול מחדש את ההחלטה, וכן את המשך העסקתה במשטרה, אולם בסופו של דבר לא הוגש נגדה כתב אישום משמעתי, ובמשטרה הסתפקו בהתראה בתיקה האישי, וכן בעונש "חינוכי": היא נאלצה להעביר חמש הרצאות בדבר "חשיבות כתיבת דוחות, האופן בו יש צורך לדבוק בדיווח אמת תוך תיעוד אמין בשטח וכן הפקת לקחים ממקרה זה". נגד ההחלטה שלא להעמיד את השוטרת לדין הוגשה עתירה לבג"ץ, אולם היא נדחתה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
התיעוד שהוסתר מהפרקליטות- שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א. --, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS, --

לצד ההליכים השונים נגד השוטרים המעורבים, פנה ש' לנציגי המדינה ודרש פיצוי בגין המקרה. ביום רביעי האחרון הוגש לבית המשפט הסכם פשרה, עליו חתומים עורך דינו, עו"ד אייל אבולפיה, וראש המחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד אורנה פורגש. על פי ההסכם, ש' יפוצה ב-58,775 שקלים, וזאת מבלי שהמדינה תודה באחריותה למקרה או לנזקים שנגרמו לו.

עו"ד אייל אבולפיה, שמייצג את ש', מסר: "לאור התנהלותם הנפשעת של השוטרים שי פורטל ומזל אוחיון, ולא פחות מכך, זו של מחלקת משמעת במשטרה ושל מח"ש, נמנעה המדינה כעת מלנהל את התיק בבית המשפט והסכימה לפצות את מרשי בפיצוי שמבטא היטב את חומרת מעשי השוטרים, אך בעיקר את חומרת התנהלות מח"ש והמשטרה שגיבתה את השוטרת אשר שיבשה מהלכי משפט ויצאה בלא כלום, כפי הביקורת הקשה שהטיח בג"ץ במדינה. אני קורא מפה לכל מי שנפגע על ידי שוטרים לפנות כבר בתחילת הדרך לעו"ד הבקיא בסוגייה על מנת למנוע מראש טיוח וגרירת רגליים של מח"ש והמשטרה, ולמצות את זכויותיו".

"העונשים מבטיחים התנהגות נאותה"

ממשטרת ישראל נמסר: "שי פורטל הוא שוטר לשעבר שבגין המקרה שארע לפני שנים ונחקר במח"ש פוטר מהמשטרה כבר בשנת 2017. באשר לשוטרת, הרי שלאחר שנערך לה שימוע לשקילת פיטוריה ונוכח חלקה היחסי באירוע - הוחלט להסתפק בנקיטת אמצעים מנהליים וטיפול במישור המשמעתי. לצד האמור מדובר באירוע ישן וחריג שאינו מייצג את הכלל, ובמסגרת הליך שהתנהל לאחרונה בבימ"ש הוחלט לשלם בהסכמה פיצוי במסגרת הסדר פשרה".

מח"ש מסרו היום: "בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה במאי אשתקד עתירה שהוגשה נגד ההחלטה שלא להעמיד את מזל אוחיון לדין משמעתי. בפסק הדין צויין, כי למשטרה שיקול דעת רחב באשר לדרך התגובה הראויה וכי ההליך המנהלי והעונשים שהוטלו על אוחיון אינם קלים גם בשים לב לעונשים שעשויים היו להיות מוטלים עליה בהליך משמעתי. כמו כן צוין בפסק הדין, כי 'יש באמצעים המנהליים שננקטו נגד אוחיון במסגרת ההליך המנהלי, היינו התראת ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, בשילוב עם העונש החינוכי, כדי ללמד את אוחיון על חומרת מעשיה ולהרתיע אותה מלחזור עליהם בהמשך שירותה. בכך, מקיימים עונשים אלו את תכליתם של דיני המשמעת להבטיח רמת התנהגות נאותה'".

עוד הבהירו במח"ש כי "המחלקה רואה בחומרה מקרים של דיווח כוזב או שקרי על ידי אנשי משטרה, הפיקה את הלקחים הדרושים ממקרה זה, ובהתאם לכך נעשתה עבודת מטה ויצא נוהל מחמיר לעניין טיפול במקרים של חשד לדיווח כוזב מצד שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully