וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסגר: נתניהו יקצר את ביקורו במפרץ משלושה ימים לשלוש שעות

31.1.2021 / 20:35

גורם בכיר אמר כי ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו, ובמקום לטוס ל-3 ימים לאבו-דאבי, דובאי ובחריין - הוא יטוס לביקור בזק שיכלול פגישה אחת באבו-דאבי עם השליט בפועל של האמירויות מוחמד בן זאיד. גורמים בסביבת נתניהו: סיבת קיצור הביקור - מצב התחלואה והסגר

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקצר את ביקורו המיועד במפרץ, המתוכנן לעוד עשרה ימים - כך אמר הערב (ראשון) גורם בכיר. לפי אותו גורם, במקום לטוס לשלושה ימים לאבו-דאבי, דובאי ובחריין - הוא יטוס לביקור בזק של כשלוש שעות שיכלול פגישה אחת באבו-דאבי עם יורש העצר והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד.

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה הסבירו את הסיבה לקיצור הביקור בסגר המהודק ומצב התחלואה. "עושים רק את מה שחובה - הפגישה עם יורש העצר", אמרו.

ביקור הבזק מגיע לאחר שתי דחיות בחודשים האחרונים של ביקור במפרץ, הצפוי להתקיים ב-9 בפברואר. זה יהיה ביקור פומבי ורשמי ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות.
בסוף דצמבר דחה נתניהו את נסיעתו לאיחוד האמירויות הערביות ולבחריין, שתוכננה להתקיים בשבוע הראשון של ינואר. הסיבה לדחייה היתה החלטת הממשלה על סגר שלישי בשל העלייה בתחלואה.

טקס קבלת פנים בשדה התעופה בן גוריון למשלחת איחוד האמירויות, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו 20 באוקטובר 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
טקס קבלת פנים בנתב"ג למשלחת איחוד האמירויות. אוקטובר/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

זו היתה הפעם השנייה תוך חודש בה נדחתה נסיעת נתניהו למפרץ כמה ימים לפני שהיתה אמורה להתקיים. בסוף חודש נובמבר בוטלה נסיעת נתניהו לאבו-דאבי ומנאמה שתוכננה לשבוע הראשון של דצמבר. הסיבה לביטול אז הייתה בקשה של ממשלת בחריין. בעקבות ביטול ביקור נתניהו בוטל אז גם ביקור של שר החוץ אשכנזי.

העובדה שביקור נתניהו במפרץ נדחה שוב ושוב מעכבת את כל נסיעות השרים לאיחוד האמירויות ולבחריין. נתניהו הורה לכל שרי הממשלה לא לטוס לשתי המדינות הללו עד שהוא יבקר שם בעצמו. בנוסף המועד הראשון שנקבע לביקור נתניהו הודיעו איחוד האמירויות ובחריין גם הן כי לא יתקיימו ביקורים של שרים ישראלים עד לביקור נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully