וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי בביקורת על הגבלת ייצוא החיסונים באיחוד האירופי: "מעורר דאגה"

בשל החשש ממחסור בחיסונים, הודיע האיחוד על פיקוח הייצוא ברחבי היבשת והגבלת הפצתו. בכירי ארגון הבריאות העולמי מתחו ביקורת על המהלך, ואמרו כי אגירת חיסונים היא "כישלון מוסרי קטסטרופלי"

בווידאו: בית חולים בגרמניה בסגר בגלל הידבקות במוטציה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארגון הבריאות העולמי מתח היום (שבת) ביקורת על האיחוד האירופי, שהכריז על הגבלת ייצוא חיסונים מהאיחוד, והבהיר כי צעדים מן הסוג הזה עלולים להאריך את חיי המגיפה. בכירי הארגון מסרו כי "מדובר במגמה מדאיגה מאוד".

האיחוד הודיע על פיקוח על ייצוא החיסונים המיוצרים בגוש, בשל החשש ממחסור בחיסונים ביבשת. המהלך מאפשר למדינות האיחוד למנוע ייצוא חיסונים מחוץ לגוש אם החברות שמייצרות את החיסונים לא עומדות בהתחייבויות הקיימות שלהן עם האיחוד. המהלך משפיע על כמאה מדינות ברחבי העולם, בהן בריטניה, ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. אך על מדינות רבות אחרות, בהן מדינות עניות יותר, ההגבלות לא יחולו.

האיחוד האירופי נאלץ כבר לחזור בו חלקית מהכוונה להגביל את המשלוחים מעבר לגבולותיו, לאחר שבבריטניה ובאירלנד הביעו זעם על הצעד. באיחוד מתעקשים שמדובר באמצעים זמניים, ולא באיסור ייצוא קבוע.

חיסונים לקורונה על מפה של האיחוד האירופי. 2 בדצמבר 2020. רויטרס
האיחוד האירופי הכריז על הגבלת ייצוא חיסונים ברחבי האיחוד. מפה של האיחוד/רויטרס

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר כי אגירת החיסונים של האיחוד עשויה להוביל "להמשך המגיפה ולהתאוששות כלכלית גלובלית איטית". בנאום שנשא במפגש וירטואלי בדאבוס, אמר גברהיסוס שמדובר "בכשלון מוסרי קטסטרופלי", שעלול להרחיב עוד יותר את אי-השוויון העולמי.

הגבלות הייצוא מגיעות ברקע הסכסוך הפומבי בין האיחוד ליצרנית התרופות אסטרהזניקה בנוגע לאספקת החיסונים, ובמקביל ללחץ ההולך וגובר על הקצב האיטי בו מפיצים את החיסונים. מוקדם יותר, פרסמה ועדת האיחוד חוזה חסוי עם אסטרהזניקה, כדי לחזק את טענתה נגד החברה לפיה היא לא הצליחה לקיים את הבטחותיה בנוגע לקצב האספקה.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי הסיר התנגדותו לחיסון נשים בהיריון לקורונה

לכתבה המלאה
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, 30 בינואר 2020. רויטרס
"כשלון מוסרי קטסטרופלי". מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי/רויטרס

תחת הכללים החדש, חברות החיסונים יהיו מחוייבות לבקש אישור לפני אספקת מנות חיסונים אל מחוץ לאיחוד האירופי. כל אחת מ-27 המדינות החברות בו תוכל להטיל וטו על ייצואים שכאלה. חיסונים המיוצרים על ידי פייזר בבלגיה מיוצאים לבריטניה, והאיחוד האירופי מתעקש כי לפי החוזה עם אסטרהזניקה, חלק מחיסוניה המיוצרים באנגליה מיועדים לאזרחי האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי נמצא גם במחלוקת ​​עם פייזר, שמסתמן כי לא תעמוד בכמות החיסונים אותה התחייבה לספק לאיחוד עד סוף מרץ. פייזר מסבירה כי הסיבה לכך היא ההרחבה הדחופה של המתקן שלה בבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully