וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מחפשת פתרון בלבנון, וקוראת לארה"ב להיות "ריאלית" ביחס לחיזבאללה

27.1.2021 / 13:23

גורם בלשכתו של מקרון אמר כי הוא מקווה שממשל ביידן החדש ישתף פעולה במאמציה של פריז להוביל להקמת ממשלה יציבה במדינה. "לא מצפים לשינוי בגישה כלפי חיזבאללה, אלא שהיא תהיה ריאלית לגבי מה אפשרי ומה לא בהתחשב בנסיבות"

בווידאו: אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל

ארצות הברית בהנהגתו של הנשיא החדש ג'ו ביידן צריכה לאמץ גישה מציאותית יותר כלפי חיזבאללה בכדי לסייע בשבירת המבוי הסתום הפוליטי והכלכלי בלבנון - כך אמר אתמול (שלישי) גורם בלשכת הנשיאות של צרפת.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מוביל את המאמצים הבינלאומיים לחילוץ לבנון, שהייתה בעבר שטח חסות צרפתי, מהמשבר העמוק ביותר מאז מלחמת האזרחים שלה ב -1975. הוא ביקר פעמיים בלבנון מאז פיצוץ הענק בנמל ביירות באוגוסט שהרס חלקים מהבירה, אך לא נעשתה התקדמות בהקמת ממשלה חדשה.

בעוד שהממשל של הנשיא הקודם דונלד טראמפ תמך ביוזמתו של מקרון, הוא התנגד למאמצים לכלול בה את חיזבאללה הנתמך על ידי איראן ומוגדר ארגון טרור על ידי וושינגטון.

"יש מצב חירום בלבנון ואנחנו חושבים שיש סדרי עדיפויות שאנחנו (צרפת וארצות הברית) יכולים לקדם יחד", אמר הגורם הצרפתי לעיתונאים, כשהוא מדבר בעילום שם. הוא אמר כי העדיפות הראשונה של מקרון היא להקים ממשלה יציבה בלבנון. "אנחנו לא מצפים לשינוי בגישה האמריקנית כלפי חיזבאללה, אלא שהיא תהיה ריאלית לגבי מה אפשרי ומה לא בהתחשב בנסיבות בלבנון", אמר הגורם, מבלי לפרט מה שפריז רוצה שוושינגטון תעשה בנידון.

חברי חיזבאללה משתתפים בטקס בדרום לבנון לציון יום השנה לחיסולו של קאסם סולימאני, 3 בינואר 2021. רויטרס
אנשי חיזבאללה בטקס לציון שנה לחיסול סולימאני בטקס בדרום לבנון, החודש/רויטרס

הגישה של ממשל ביידן ביחס ללבנון עוד לא ברורה. החוק למניעת מימון בינלאומי של חיזבאללה שעבר ב-2015, שמטרתו לנתק את רשתות המימון הגלובליות של הארגון השיעי, עבר במהלך ממשלו של הנשיא ברק אובמה, שבו כיהן ביידן כסגן הנשיא.

הגורם בנשיאות צרפת הוסיף כי אין תכנית בשלב זה לארגן מחדש את הגעתו של מקרון ללבנון, לאחר שדחה את הביקור שתוכנן לחודש שעבר בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully