וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה דנה בתו הירוק: "יש ירידה בהתפשטות הנגיף, אבל לא במאומתים"

26.1.2021 / 11:30

הוועדה מתכנסת לדיון כשברקע חלה האטה בחיסון המורים, ובמקביל נרשמים אלפי חולים חדשים ביממה. במהלך הדיון השר אדלשטיין טען כי "אנחנו במספרי שיא כנראה בגלל המוטציה הבריטית", וממונה הקורונה אש הדגיש: "אין לנו נתונים על חומרת המחלה בילדים מהמוטציה"

בווידאו: אדלשטיין ואש בוועדת החוקה על נתוני המוטציה הבריטית/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החוקה בכנסת מתכנסת היום (שלישי) לדיון בתו הירוק, שאמור לאפשר למי שכבר התחסן לקורונה לקחת חלק בפעילויות מרובות משתתפים, ובכך לאפשר החזרת ענפים כמו ספורט או תרבות. הוועדה מתכנסת לדיון כשברקע מבצע החיסונים אליו נענה הציבור באחוזים גבוהים באופן יחסי, ובמקביל נרשמים אלפי חולים חדשים ביממה.

במהלך הדיון, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הנחה את קופות החולים לפעול לחיסון בני אוכלוסיות הסיכון שלא התחסנו. "כרגע יש 252 אלף איש שעונים להגדרה של בני 60 ומעלה ובעלי מחלות שצריכים להתחסן ועדיין לא התחסנו - ההנחיה שלי לקופות החולים היא להסתער עליהם. ישנם 108 אלף איש מרותקי בית שכרגע אין אפשרות להגיע אליהם, אבל חיסנו את כל מי שסביבם אז צמצמנו את הסיכון", אמר.

הוא התייחס לקצב ההתחסנות בקרב עובדי הוראה וחינוך, ואמר כי "למרות האיומים על משרד הבריאות שיתיר למורים להתחסן, ההתחסנות של צוותי ההוראה נמשכת הרבה זמן ואנחנו באחוזים מאוד נמוכים. אנחנו מקווים שנפתח את מערכת החינוך מהר ככל הניתן, וזה יגרום להמשך בידודים וחבל".

ועדת החוקה | מעקב אחר התקדמות פרויקט 'הדרכון הירוק' למתחסנים ומחלימים בהשתתפות: שר הבריאות, יולי אדלשטיין 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת, אתר רשמי
"רק 34% מאנשי ההוראה התחסנו". אדלשטיין ואש בוועדת החוקה. היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת

לדבריו, עד כה התחסנו 34% מאנשי ההוראה. "זה מאוד נמוך, בקרב התלמידים שהכנסנו רק עכשיו לתיעדוף אנחנו עומדים על 16% בלבד, אבל יש היענות טובה".

אדלשטיין טען כי בישראל נרשמו מספרי שיא של תחלואה, והשליך זאת על המוטציה הבריטית. "אנחנו במספרי שיא במאומתים ובחולים קשים וקריטיים, כנראה בגלל המוטציה הבריטית. אלו לא מספרים שאנחנו מכירים. הנתון המעודד - יש ירידה במקדם ההדבקה, שעומד על 0.9". בתגובה, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש דייק את הדברים ואמר: "אנחנו לא יכולים לומר לגבי חומרת המחלה בילדים שהיא יותר קשה. היו כמה מקרים בזמן האחרון, היו פרסומים על חמישה ילדים בטיפול נמרץ עם מחלה קשה. אנחנו לא יודעים אם זה קשור לווריאנט הבריטי. איו לנו נתונים על זה אצלנו".

עוד בוואלה!

הפגיעה בצעירים ומתי ייכנס לתוקף: המכשולים בדרך לדרכון הירוק

לכתבה המלאה
תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"אין לנו נתונים על המוטציה הבריטית". תור לחיסוני קורונה בביה"ל איכילוב בת"א/ראובן קסטרו

אדלשטיין המשיך, "שיעור המאומתים בילדים בגל הנוכחי, עולה על האחוז בגלים האחרים. לאור הנתונים, צריך לפתוח את מערכת החינוך באופן זהיר. יש לנו ירידה ב-R , אבל שלא כמו גלים קודמים, אין לנו ירידה במאומתים עדיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully