וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רוצה לדון היום בהארכת הסגר; גנץ: "ללא הגברת אכיפה, לא תהיה ישיבה"

26.1.2021 / 9:04

לשכתו של רה"מ פנתה לשר הביטחון בבקשה לכנס את הישיבה, אחרי שמשרד הבריאות המליץ על הארכת הסגר בשבוע. לשכתו של גנץ דחתה הבקשה, ותקפה: "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים"

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנתה היום (שלישי) ללשכתו של שר הביטחון בני גנץ, בניסיון לתאם כינוס של ישיבת הממשלה בנושא הארכה אפשרית של הסגר - ונתקלה בהתנגדות. זאת, לאחר שאתמול המליץ משרד הבריאות על הארכה בשבוע של ההגבלות.

גנץ דחה את בקשת נתניהו ותקף את הליכוד, בהודעה שפורסמה מטעם לשכת שר הביטחון. "אם אין הגברת אכיפה - לא תהיה ישיבת ממשלה. כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק וביתר עלית כדין הרצליה וראשון לציון", נכתב.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
נתניהו וגנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

בקשתו של ראש הממשלה מגיעה אחרי כינוס שערך אתמול עם בכירי משרד הבריאות ומגן ישראל, שעניינו המשך הצעדים לאור נתוני התחלואה הגבוהים בקורונה ומבצע החיסונים. במשרד המליצו לנתניהו להאריך את הסגר בשבוע בעקבות ההשערה שמבצע החיסונים איטי יותר מהמתוכנן.

בישיבה גם העלו הגורמים בפני ראש הממשלה את העומס בבתי החולים והצורך לווסת את הנדבקים בין בתי החולים בארץ, אחרי שבצפון ובירושלים ביקשו לא להעביר אליהם חולים במצב בינוני.

שבוע לפני מועד סיום הסגר - ב-1 בפברואר - הוצגו בפני נתניהו שתי אפשרויות, שבעניינן צפויה לדון הממשלה. הראשונה תתקיים אם מגמת התחלואה הקשה תרד, גם אם לא תהיה ירידה מסיבית בכמות המאומתים היומית.

בשלב הראשון של תכנית זו, תהיה הפחתה בהגבלות בדומה לאלו שיושמו לפני הידוק הסגר, הכולל את פתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד', וי"א-י"ב. העסקים, לפי שעה, לא יחזרו בשלב הראשון, אלא רק החינוך. שבועיים לאחר מכן, ייפתחו גם חניות הרחוב.

האופציה השנייה תצא לפועל אם מגמת העלייה בחולים הקשים לא תשתנה. במצב זה, ההמלצה תהיה להאריך את הסגר בשבוע נוסף, ולאחריו לפתוח את חנויות הרחוב ומערכת החינוך ביחד. מרכזי הקניות הגדולים והקניונים יישארו סגורים, אולם אירועי התרבות והספורט יוכלו לפעול באופן מצומצם.

שבוע לסיום הסגר - מה הלאה?

  • אם מגמת התחלואה הקשה תרד:
  • פתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב
  • שבועיים לאחר מכן: פתיחת חנויות הרחוב
  • אם מגמת התחלואה הקשה לא תשתנה:
  • הסגר יוארך בשבוע נוסף
  • לאחר מכן: פתיחת החינוך וחנויות הרחוב יחד
  • אירועי התרבות והספורט יפעלו באופן מצומצם

עם זאת, במשרד סירבו לנקוב ביעדים מדויקים ליציאה מהסגר, אלא הצביעו על מגמה. בדיון השתתפו בנוסף לראש הממשלה גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים. במהלכו, עסקו בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות. בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר רמת התחלואה הגבוהה תישאר, וכך גם עומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully