וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להמלצות: משרד הבריאות החליט לחסן דיירי בתי אבות שחלו בקורונה

26.1.2021 / 7:09

מסמך שפרסם משרד הרווחה העלה כי מבצע החיסונים יתרחב לקשישים המתגוררים בבתי אבות ודיור ומוגן ודיירי הוסטלים של המשרד, שחלו בין קבלת המנה הראשונה לשנייה. "זוהי אפשרות ולא המלצה", הבהירו. טרם קבלת ההחלטה המליצה ועדת התעדופים שלא לחסן מחלימים מבוגרים

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

משרד הבריאות החליט לחסן את הקשישים המתגוררים בבתי אבות ודיור מוגן ואת הדיירים בהוסטלים של משרד הרווחה, גם אם הם חלו בנגיף הקורונה והחלימו - כך עלה ממסמך שפרסם אתמול (שני) משרד הרווחה והגיע לידי וואלה! NEWS. הצעד עומד בניגוד להמלצת ועדת התעדופים לא לחסן מחלימי קורונה מבוגרים.

במשרד הוחלט, לאחר דיון, להחריג את המחלימים מקורונה שקיבלו מנת חיסון ראשונה וחלו לפני בין המנות. המחלימים הללו לא יקבלו את המנה שנייה, בגלל כמות הנוגדנים הגדולה בגופם. אנשי המשרד אישרו את הדברים, והדגישו במסמך שפורסם: "זוהי אפשרות, זו אינה המלצה ויש לשקול את המתן על ידי רופא המשפחה או רופא המסגרת ובוודאי אין לחסן בעת חולי".

לקריאת המסמך המלא

התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
למרות ההמלצות. חיסון בדיור מוגן משען/ראובן קסטרו

הגידול המשמעותי בהיקף המאומתים בתקופה האחרונה מתבטא באופן מבוהק גם במסגרות החוץ ביתיות לקשישים. לפי משרד הבריאות ישנם כיום כ-1,300 קשישים מאומתים במוסדות ובמרכזים הגריאטריים, ומנתונים שפרסמו העמותה לגריאטריה בישראל ועמותת משפחות הקשישים בבתי האבות ישנם יותר מ-900 אנשי צוות מאומתים.

לפי ההערכות, עד יום שישי תסתיים חלוקת המנות השניות בבתי האבות. בינתיים, 1,077 מאושפזים במרכזים הרפואים הגריאטריים המיועדים לחולי קורונה, והתפוסה עומדת על יותר מ-90%.

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שאר המחלימים לא נכללים בהחלטה. חיסונים בנתניה/ראובן קסטרו

לפי שעה, שאר המחלימים, גם אם הם בגילאים של דיירי הדיור המוגן, לא מורשים להתחסן. בשבוע שעבר ועדת התעדופים החליטה להכניס לרשימה את תלמידי כיתות י"א-י"ב, ילידי 2004-2003, בנוסף לבני 40 ומעלה ונשים בהריון.

אתמול בוצעו 193 אלף חיסונים. 2.59 מיליון אזרחים בישראל קיבלו עד כה את המנה הראשונה, מתוכם יותר ממיליון קיבלו גם את החיסון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully