וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ערבים השתתפו בהלוויה המונית ביפו; חרדים הציתו פחים בירושלים

עודכן לאחרונה: 26.1.2021 / 7:57

המונים צעדו ברחובות יפו בניגוד להנחיות הקורונה, במסגרת מסע הלווייתו של אחד מבכירי התנועה האסלאמית שנרצח. בתיעוד לא נראו שוטרים במקום, על אף שרבים מהמשתתפים לא עטו מסיכה או שמרו על מרחק. במקביל, מפגינים נגד תוואי הרכבת הקלה חסמו צמתים במאה שערים, 10 נעצרו

בווידאו: אלפים משתתפים בהלוויה המונית ביפו בניגוד להנחיות/מערכת וואלה! NEWS

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שני) בהלוויה המונית ביפו של מוחמד אבו נג'ם, מבכירי התנועה האסלאמית בעיר שנרצח אתמול. רבים מהמשתתפים בהלוויה, שנערכה בניגוד להנחיות הקורונה, נראו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ללא מסיכות וללא שמירת מרחק. בתיעוד מהמקום לא נראים שוטרים. במקביל, חרדים הציתו פחים בירושלים במחאה על תוואי הרכבת הקלה.

"הייתה הלוויה גדולה, הם באו ממקומות שונים מכל הארץ", סיפר יו"ר רשימת בל"ד לכנסת סמי אבו שחאדה, חבר של השיח ניג'ם. "אלה אנשים שהזדעזעו מהמעשה. לא כולם מכירים אותו אישית, אבל בקרב פעילי התנועה האיסלמית הוא מאוד מוכר, השיח כמאל חטיב, מספר 2 בתנועה האיסלמית הגיע לכאן".

במשטרה התייחסו לאי-השמירה על ההנחיות בהלוויה ולהיעדר השוטרים ומסרו כי "נסיבות האירוע ייבדקו ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

אלפים משתתפים בהלוויה המונית ביפו, 25 בינואר 2021. ללא, אתר רשמי
המונים ללא מסיכות ושמירת מרחק. יפו, הערב/אתר רשמי, ללא

אבו שחאדה תיאר את התחושות בעקבות החיסול. "המון תחושות מעורבות. יש עצב מאוד גדול, יש כעס ויש תסכול. אנחנו לא יודעים איך זה קרה לו, המשטרה מגלה אזלת יד בלחימה בפשיעה המאורגנת בחברה שלנו ואיסוף הנשק. הרי יש למשטרה את היכולת לעשות את זה".

הוא המשיך ותקף את את מדיניות הממשלה. "אנחנו יודעים שחיי האזרח הערבי שווים פחות מחיי האזרח היהודי. אחרת אי אפשר להבין את השקט הזה של הממשלה. בשנה שעברה נרצחו מעל מאה איש מהמגזר שלנו", אמר. "אצלנו יש פשע ואין עונש. אנחנו יודעים שאותה משטרה, אם זה היה מנהיג אחר יהודי מיפו הם לא היו הולכים לישון מבלי להגיע לפושע".

הצתת פחי אשפה בשכונת מאה שערים, ירושלים, 25 בינואר 2021. מחאת החרדים הקיצונים, אתר רשמי
הצתות במאה שערים, הערב/אתר רשמי, מחאת החרדים הקיצונים
התפרעויות ועימותים ברחוב בר אילן, ירושלים, 25 בינואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עימותים בירושלים, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אבו נג'ם, בן 24, נורה אתמול למוות ברחוב הסבא משפולה בעיר. צעיר נוסף בשנות ה-20 לחייו נפצע באירוע באורח בינוני. צוותי מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו של הצעיר, שהגיע לבית החולים כשהוא פצוע באורח אנוש.

המשטרה פתחה אתמול בחקירה עם קבלת הדיווח על אירוע ירי במוקד 100. שוטרים ערכו סריקות באזור אחר חשודים, וחוקרי מז"פ אספו ממצאים בזירה. "הרקע ונסיבות האירוע בבדיקה", מסרו.

מחאות במאה שערים

בתוך כך, מאות הפגינו נגד תוואי הרכבת הקלה בירושלים, הציתו פחים בשכונת מאה שערים וצעדו לעבר רחוב בר אילן. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים והמוחים יידו אבנים לעבר השוטרים במקום ולעבר רכבים ועוברי אורח, ופגעו בשוטר ועיתונאי שנזקק לטיפול רפואי.

המחאות מתקיימות כבר תקופה ארוכה לסירוגין, בעקבות המעבר המתוכנן של הרכבת בשכונות חרדיות. עשרה מהמפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר.

התפרעויות ועימותים ברחוב בר אילן, ירושלים, 25 בינואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מעצר מפגין בירושלים, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתיעוד מהמקום, נראים המפגינים מנסים לחסום צמתים באמצעות הצבת פחים בכביש. כמו כן, מפגינים ניפצו תחנות של הרכבת הקלה. גם הם, בדומה למתרחש ביפו, התקהלו ללא עטיית מסיכות או הקפדה של כללי הריחוק החברתי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully