וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתקשר לשכנע אותם": פייסבוק חסמה בוט המעודד התחסנות בחשבון של נתניהו

25.1.2021 / 16:48

הרשת החברתית השעתה את הבוט המשמש את רה"מ ליצירית קשר עם עוקביו, והסירה את הפוסט הקורא לכתוב לו הודעה. הבקשה למידע רפואי עומדת בניגוד למדיניות הפרטיות של החברה, ומעלה חשש לאיסוף מידע לקראת הבחירות המתקרבות. זו אינה הפעם הראשונה שנחסם בוט שהפעיל

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

פייסבוק השעתה היום (שני) למשך שבוע בוט ששימש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ליצירת קשר עם עוקביו, וביקש לעודד חיסונים בקרב בני 60 ומעלה. זאת, מאחר שהפר את מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית בכך שביקש ואסף מידע רפואי של אזרחים, ברקע קמפיין הליכוד לקראת בחירות הקרובות. גם במערכת הבחירות ב-2019 הושעה בוט שהפעיל נתניהו.

בעמוד הפייסבוק של נתניהו פורסם ביום שישי פוסט ובו קרא לקהל לכתוב לו בפרטי אם מי מהגולשים מכיר חברים או בני משפחה מעל גיל 60 שחוששים להתחסן, ובתגובה ראש הממשלה ייצור עמם קשר. לצד זאת, נשלחה גם בצ'אטבוט של ראש הממשלה הודעה למי שיצר אינטרקציה בעמוד הרשמי.

"אם יש לכם חברים או בני משפחה בני 60 או יותר שטרם התחסנו, אפשר לכתוב לי כאן בתגובה שם ומספר טלפון ואולי אתקשר לשכנע אותם!", נכתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
לא הפעם הראשונה. נתניהו/פול צלמים, אלי דסה

בתגובה, פייסבוק הסירה את הפוסט וחסמה באופן זמני את הצ'אטבוט במסנג'ר. "בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו איננו מאפשרים תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים. בעקבות הפרת הכללים הללו, הסרנו את הפוסט והשעינו זמנית את הצאטבוט במסנג'ר ששיתף את התוכן הזה", מסרו.

מקרה דומה אירע כבר ב-2019. לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הצ'אטבוט של נתניהו הושעה ל-24 שעות בטענה ל"דברי שטנה". אז, נכתבה הודעה מטעמו של ראש הממשלה הטוענת כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

הליכוד: המטרה הייתה לעודד התחסנות

מהליכוד נמסר בתגובה כי "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא חיסונים לכל אזרח ישראלי - אנו קוראים לכולם ללכת להתחסן כדי שנפתח את הכלכלה ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully