וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מקסיקו, המסרב לחבוש מסיכה, חלה בקורונה

25.1.2021 / 10:29

לופס אוברדור בן ה-67 חווה תסמינים קלים אחרי ששב מסיור ברחבי המדינה. הוא נדבק בזמן שהמדינה חווה את השבוע הקטלני ביותר מאז פרוץ המגיפה, ומספר המתים מתקרב ל-150 אלף. הנשיא מסרב להטיל סגרים ובתחילה המליץ לתושבים "להתחבק"

בווידאו: נשיא מקסיקו נדבק בקורונה/צילום: רויטרס

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר הלילה (שני) כי הוא אובחן חיובי לנגיף הקורונה, בזמן שארצו חווה את השבוע הקטלני ביותר מאז פרוץ המגיפה, שדחפה את מערכת הבריאות בבירה עד קצה גבול היכולת שלה.

הנשיא בן ה-67, שהיה מעשן כבד עד שסבל מהתקף לב משמעותי ב-2013, אמר כי הוא סובל מתסמינים קלים וכי הוא מקבל טיפול. "כמו תמיד, אני אופטימי", צייץ הנשיא, שהתנגד לעטות מסיכה בציבור מאז הגעת הנגיף למקסיקו לפני עשרה חודשים.

איש השמאל הוותיק, שחזר למקסיקו סיטי אחרי סיור בן שלושה ימים בצפונה של המדינה ובמרכזה, אמר כי הוא ימשיך לעבוד ומתכנן להשתתף בשיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימר פוטין. עם זאת, הוא יצמצם את לוח הזמנים העמוס שלו, שאותו מקיים מאז שנכנס לתפקיד בדצמבר 2018.

הביקורת נגד טיפולו במגיפה הולכת וגוברת, אך אף שמספר המתים מתקרב ל-150 אלף - אחד מהגבוהים בעולם - הפופולריות שלו רק עלתה, לפי מעקב יומי של חברת הסקרים Consulta Mitofsky.

נשיא מקסיקו בארמון הלאומי במקסיקו סיטי, 20 בינואר 2021. רויטרס
הפופולריות שלו ממשיכה לעלות. הנשיא לופס אוברדור, בשבוע שעבר/רויטרס

כמה מיועציו הקרובים נדבקו בווירוס בחודשים האחרונים, אבל הוא תמיד התעקש כי הוא במצב בריאותי טובו כי הוא דואג לעצמו מאז התקף הלב. בכיר במשרד הבריאות אמר כי מומחים בודקים את הנשיא, ובמשרד ציינו כי הם בוחנים את מגעיו בימים האחרונים, וכי רובם ייכנסו לבידוד. אחד מהם היא שרת הכלכלה טטיאנה קלותייר.

בתחילת המגיפה, לופס אוברדור קרא לתושבים לחבק אחד את השני ולהמשיך לצאת מבתיהם. בהמשך, הוא הפציר בהם להישאר בבית, אך נמנע מהטלת סגרים ואף תקף מדינות אירופיות שעשו זאת. במקום זאת, הוא התמקד בהגדלת יכולות הקיבולת של בתי החולים מאשר בבדיקות ובאיתור מגעים, ובמעין מערכת "רמזור" במדינות המחוז השונות כדי להימנע מנזקים כלכליים כבדים.

עם זאת, בתי החולים במקסיקו סיטי מתקרבים לקריסה בעקבות עלייה במספר המקרים, וכ-9,000 איש מתו בשבוע החולף במדינה.

הממשלה ספגה אש על מבצע החיסונים, שמסתמך כעת רק על זה של פייזר. בשיחתו עם פוטין, אמור לופס אוברדור לדון ברכישה אפשרית של החיסון הרוסי "ספוטניק 5" על מנת להעניק למדינה אפשרויות נוספות נגד הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully