וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה שבה לניו זילנד אחרי חודשיים, מתנגדי הסגר בהולנד התעמתו עם המשטרה

אישה ששבה מאירופה וסיימה תקופת בידוד, אובחנה לאחר עשרה ימים ושלחה את הרשויות לאתר את המגעים שלה. בבריטניה ישנם כבר כשישה מיליון מתחסנים, אך מספר המתים מתקרב למאה אלף. בספרד, הרמטכ"ל התפטר אחרי שנחשף כי הוא קיבל חיסון לפני קבוצות בסיכון

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

ניו זילנד אבחנה מקרה ראשון של נגיף הקורונה מחוץ למתקני הבידוד לראשונה זה יותר מחודשיים. בעקבות זאת, פתחו הרשויות באיתור המגעים של הנדבקת - אישה בת 56 ששבה מאירופה ואובחנה עשרה ימים לאחר שהשלימה בידוד בן שבועיים, ופרסמו רשימה של מקומות שבהם היא ביקרה. כל מי שביקר בהם התבקש להישאר בביתו ולערוך בדיקות מתוך משנה זהירות.

מדינת האי חזרה לשגרה מלאה אחרי שהצליחה למחוק את המחלה משטחה, וזכתה לשבחים בינלאומיים. בסך הכול נרשמו 1,927 מאובחנים ו-25 מתים לאורך השנה האחרונה, מספרים נמוכים ביותר בהשוואה למרבית מדינות העולם.

לפי משרד הבריאות במדינה, שתי בדיקות שעברה אותה אישה חזרו שליליות לפני שעזבה את מתקן הבידוד שלה ב-13 בינואר. היא החלה לפתח תסמינים קלים יומיים לאחר מכן, ואלו החריפו בהדרגה. היא אובחנה אתמול ומאז נמצאת בבידוד בביתה, כמו גם ארבעה מגעים קרובים שלה.

שר הבריאות, כריס היפקינס, אמר במסיבת עיתונאים היום כי מוקדם מדי לשער את מקור או את זן ההדבקה שלה. במשרד הבריאות הזהירו כי ייתכן שהיא נדבקה מאחת המוטציות שהתפתחו לנגיף וגורמות להתפשטות מהירה יותר שלו.

משחק קריקט בין ניו זילנד לבין פקיסטן בביי אובל, 26 בדצמבר 2020. AP
המדינה חזרה לשגרה. משחק קריקט בניו זילנד, בחודש שעבר/AP

בבריטניה, כמעט שישה מיליון בני אדם קיבלו את אחת משתי המנות הראשונות, אפילו כשמספר המתים בממלכה מתקרב למאה אלף. שר הבריאות מט הנקוק אמר היום כי שלושה רבעים מבני ה-80 ומעלה במדינה קיבלו את החיסון, וכך גם שלושה רבעים מדיירי בתי האבות, ובסך הכול ניתנו 5.9 מיליון מנות עד אתמול. גורמי הבריאות בבריטניה רוצים לחסן 15 מיליון איש, כולל את כל בני ה-70 ומעלה, עד 15 בפברואר.

קמפיין החיסונים של בריטניה הוא הצלחה נדירה ביבשת, שחווה עיכובים ותקלות במבצע שנועד למגר את המגיפה.

עוד בוואלה!

"נזק עצום": מבצע חיסוני הקורונה המקרטע של אירופה ספג מכה נוספת

לכתבה המלאה
חברת צוות רפואי מתחסנת בבית חולים במפפלונה, צפון ספרד, 20 בינואר 2021. AP
חיסון לקורונה באוניברסיטת פמפלונה, ספרד/AP

אתמול התפטר מפקד צבא ספרד, אנחל וייארויה, אחרי שדווח כי הוא קיבל חיסון לפני קבוצות בסיכון, יחד עם כמה אנשי ציבור אחרים שקפצו מעל התור ועוררו את זעם התושבים. משרד ההגנה לא אמר מפורשות בהצהרה שמסר על התפטרותו שהוא קיבל את החיסון, אך רמז לכך.

לפי ההודעה, הגנרל "מעולם לא התכוון לנצל פריבילגיות לא מוצדקות שפגעו בתדמית הכוחות המזוינים והטילו ספק בכבודו". עוד נאמר כי הוא "פעל מתוך מחשבה שהוא צודק", אבל "פגע בתדמית הציבורית של הכוחות המזוינים".

וייארויה טרם הגיב לטענות נגדו. בתחילת המגיפה, הוא יצג את הצבא בתדרוכים התקשורתיים היומיים, שבהם פירט את פעולות הטיהור של הצבא בבתי אבות וסיעוד.

מהומות אלימות אירעו היום במהלך הפגנות שנערכו בהולנד נגד הסגר שהוטל במדינה באמצע דצמבר. באיינדהובן ובאמסטרדם המונים הפגינו והתעמתו עם השוטרים, בגל האלימות הקשה ביותר במדינה מאז שהחלה המגיפה, ולאחר שגם אמש נרשמו עימותים בין המשטרה והמפגינים.

באיינדהובן שבדרום המדינה, מפגינים הציתו שריפות במרכז העיר ויידו אבנים לעבר המשטרה. השוטרים עצרו במהלך המהומות לפחות 30 מהמוחים ופעלו לפזר את ההפגנה בגז מדמיע ובמכת"זיות. הכיכר המרכזית של העיר הייתה מלאה באבנים, אופניים ושברי זכוכית. המשטרה קראה לציבור להתרחק מהמהומות ותחנת הרכבת המרכזית, הסמוכה לכיכר, הפסיקה לעבוד כשבכלי התקשורת המקומיים דווח כי המפגינים בזזו אותה.

גם באמסטרדם המשטרה השתמשה במכתז"ית כדי לפזר את המוחים שהפגינו נגד הסגר במרכז העיר. בסרטון מההפגנה ניתן לראות את המשטרה מתיזה מים לעבר קבוצת מפגינים כשהם שעונים על הקיר של מוזיאון ואן גוך.

הפגנה באמסטרדם נגד הסגר, הולנד. 24 בינואר 2021. רויטרס
פיזור ההפגנה באמסטרדם, היום/רויטרס

המהומות מגיעות לאחר שאמש מתנגדי הסגר העלו באש מתחם לבדיקות קורונה בעיר הדייגים אורק, הנמצאת כ-80 ק"מ צפונית לאמסטרדם. בסרטון שפורסם מהמקום, נראים צעירים כשהם מנסים לפרוץ למתחם לפני שזה עלה באש.

במשטרה ובערים גינו את ההתפרעויות והביעו כעס גדול. "זוהי נקודת שפל - מזריקת זיקוקים ואבנים ועד השחתת רכבי משטרה והצתת מתחם הבדיקות".

"זה לא רק לא מקובל, אלא גם סטירת לחי, במיוחד עבור הצוותים של רשות הבריאות שעושים את כל שביכולתם במרכז הבדיקות כדי לעזור לאנשי העיירה", אמרו ברשויות המקומיות והוסיפו כי ימשיכו באכיפת העוצר בהמשך השבוע.

הממשלה ההולנדית הטילה את הסגר בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית במדינה באמצע דצמבר והוא עתיד להימשך לפחות עד 9 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully