וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר מטלטל בצרפת על גילוי עריות הוביל לחשיפת היקף התופעה במדינה

24.1.2021 / 18:51

מאות מאזרחי המדינה שיתפו ברשתות החברתיות את חוויות ההתעללות שחוו בילדותם, אחרי שבתו של פרשן פוליטי בכיר גילתה שהוא נהג לאנוס את אחיה. מקרון הבטיח להחמיר את הענישה. "לעולם לא תהיו שוב לבד"

בווידאו: מתן חיסוני קורונה לקשישים בצרפת/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מאות בני אדם בצרפת שיתפו ברשת את חוויות ההתעללות המינית שחוו בילדותם, ואמש (שבת) הנשיא עמנואל מקרון פנה אליהם בקריאה נרגשת ואמר: "אנחנו מאמינים לכם. לעולם לא תהיו שוב לבד". הדברים של מקרון מגיעים לאחר שביום חמישי הבטיחה ממשלת צרפת להקשיח את החוקים בנושא אונס ילדים.

הבטחת הממשלה הגיעה כמה ימים אחרי שהאשטאג חדש שטף את הרשתות החברתיות במדינה: #גםאניקורבןגילויעריות. מאות אנשים שעברו התעללות מינית בילדותם החלו לתאר בשבוע האחרון ברשתות את סיפורם האישי והקשה.

מקרון לא נשאר אדיש, ובסרטון שפרסם ברשתות החברתיות הבטיח כי יתקיימו מפגשים בנושא התעללות מינית ומניעתה עם כל ילד שלומד במערכת החינוך בבתי הספר. הוא הוסיף שמערכת הבריאות במדינה תממן טיפול פסיכולוגי עבור ילדים שהינם קורבנות להתעללות מינית, והודה שיש לעשות יותר בכדי לטפל בנושא.

"ילדות שנגנבה מילדים במהלך חופשות משפחתיות, או זמנים שהיו אמורים להיות תמימים", אמר מקרון. "העדויות הללו, המילים האלה, הבכי הזה, אף אחד לא יכול להתעלם מהם יותר, מאלימות מינית נגד הילדים שלנו. עכשיו זה הזמן שלנו לפעול".

כתובת גרפיטי שבה נכתב "דומל, ואחרים, לעולם לא יהיה לכם שקט", בקיר בפריז, צרפת, 19 בינואר 2021. AP
"דומל, וכל השאר, לעולם לא יהיה לכם שקט". כתובת גרפיטי בפריז/AP

העדויות במדינה החלו לזרום לרשתות לאחר שבתחילת החודש פורסם שהתובע בפריז פתח בחקירה פלילית באשמת גילוי עריות נגד הפרשן הפוליטי הבכיר אוליבר דומל. החקירה נפתחה בעקבות ספר שנכתב על ידי בתו החורגת של דומל, קמילה קושנר, שהאשימה אותו כי התעלל מינית באחיה התאום בסוף שנות ה-80, כשהשניים היו בני 13.

דומל, דמות מוכרת בתקשורת המקומית שנוהג להופיע בטלוויזיה וברדיו בדיונים סביב נושאים פוליטיים, טען כי הוא מטרה ל"מתקפות אישיות", אך כי הוא מתפטר ממשרותיו החינוכיות באוניברסיטאות. אחיה של קושנר אישר לעיתון לה מונד את דבר התקיפה, והרשתות החלו להתמלא בתיאורים אישיים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון נושא נאום לבעלי מאפיות בפריז. 23 בינואר 2021. רויטרס
"אף אחד לא יכול להתעלם מהם יותר". הנשיא עמנואל מקרון, אתמול/רויטרס

אחד מאלו שחלקו את סיפורם היה לורן בויה, בן 49, שחלק כיצד נאנס בילדותו על ידי אחיו הגדול. בויה, שוטר וראש ארגון הנלחם בהתעללות בילדים, סיפר שנאנס כשהיה בן שש עד תשע על ידי אחיו, שהיה בוגר ממנו בעשר שנים. "אני ממש מקווה שלחברה יהיה את האומץ כדי להתמודד עם הבעיה הזו", אמר בויה. "עלינו להפסיק להסיט את המבט".

ארגון הבריאות העולמי אומר שמחקרים בינלאומיים מראים כי אחת מכל חמש נשים ואחד מכל 13 גברים חוו התעללות מינית בילדותם. מומחים מוסיפים שמאחר וקיים מעטה סודיות ובושה סביב הנושא, יש להניח כי ישנם יותר מקרים משידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully