וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בבל"ד: סמי אבו שחאדה ניצח בפריימריז ויעמוד בראשות הרשימה לכנסת

24.1.2021 / 0:38

הח"כ גבר על היו"ר הנוכחי, ח"כ מטאנס שחאדה, שלא יכהן בכנסת הבאה. במקום השני נבחרה ח"כ היבא יזבק, ובמקום השלישי הח"כ לשעבר ג'מעה אזברגה. "ננהל מאבק נגד מפלגות מימין ומשמאל שיוצאות לגרוף קולות בחברה הערבית"

בווידאו: עימותים בהפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו/צילום: יואב איתיאל

ח"כ סמי אבו שחאדה יעמוד בראשות רשימת בל"ד לכנסת, זאת לאחר שגבר אמש (שבת) על היו"ר הנוכחי, ח"כ מטאנס שחאדה, בבחירות שערכה המפלגה. במקום השני נבחרה ח"כ היבא יזבק, מולה לא התמודד איש, ובמקום השלישי נבחר הח"כ לשעבר ג'מעה אזברגה, שגבר על מוניב טרבייה. במקום הרביעי נבחר איאד ראבי. המשמעות היא שיו"ר הרשימה המכהן, ח"כ שחאדה, לא יכהן בכנסת הבאה.

אבו שחאדה בן ה-45, תושב יפו, כיהן בעבר כחבר מועצת העיר תל אביב-יפו מטעם בל"ד, בסיעה שחברה לקואליציה של ראש העיר, רון חולדאי.

הבחירות התקיימו במשרדי המפלגה בנצרת לאורך היום. כ-400 מבין 600 חברי בל"ד בעלי זכות הבחירה הגיעו להצביע לאורך היום, כשהם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות.

בחירות לרשימת מפלגת בל"ד, נצרת, 23 בינואר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
"אפעל לחזק את בל"ד ולהחזרת הקהל והכוח הפוליטי שלה". סמי אבו שחאדה וחברי בל"ד, אתמול/אתר רשמי, ללא קרדיט

יו"ר המפלגה והח"כ לשעבר, ג'מאל זחאלקה, אמר לוואלה! NEWS כי הוא מברך את אבו שחאדה וגאה בכל הנבחרים: "אנחנו המפלגה היחידה שעשתה פריימריז ואנחנו גאים על כך", אמר. "באווירה דמוקרטית, אנחנו יוצאים מהבחירות האלה מאוחדים. ננהל מאבק נגד מפלגות מימין ומשמאל שיוצאות לגרוף קולות בחברה הערבית, ובמקביל לאיחוד השורות בחברה עם פרוגרמה משותפת".

"בל"ד נשארת בל"ד", אמר אבו שחאדה לאחר ניצחונו. "זו מפלגה עם עקרונות ברורים, דרך ברורה ומצע ברור. אני אפעל לחזק אותה ולהחזרת הקהל והכוח הפוליטי שלה, תוך חיזוק אחדותה הפנימית".

בהתייחסות לקרע שנוצר ברשימה המשותפת, אמר אבו שחאדה כי "לבל"ד יש צוות מו"מ שכבר מנהל שיחות עם כל המפלגות, ולדעתי כבר בזמן הקרוב נוכל לבוא עם בשורה". הוא הוסיף כי "אני חבר במפלגה 25 שנים, 'דור שני' בבל"ד, אחרי דור המייסדים. התחושה שלי הערב היא של כבוד וגאווה. אני גאה בכל חבריי בבל"ד על הדרך הדמוקרטית ואמשיך לעבוד עם חברי מטאנס שחאדה לקדם את ענייני המפלגה ואת ענייני החברה הערבית".

סמי אבו שחאדה הרשימה המשותפת. רשימת האיחוד הערבי,
יעמוד בראשות רשימת בל"ד לכנסת. ח"כ סמי אבו שחאדה/רשימת האיחוד הערבי

"אנו הולכים לבחירות עם רשימה חזקה ומגוונת, ונמשיך לפעול לקידום זכויות ציבור בוחרינו", כתבה יזבק בחשבון הטוויטר שלה.

"זו נבלה וזו טריפה", אמרו לאחר הפריימריז במפלגת עוצמה יהודית. ""גם יו"ר בל"ד הנכנס וגם היוצא תומכי טרור מובהקים. עוצמה יהודית תילחם בכל כוחה על כך שמפלגה הנלחמת על זכות השיבה ופועלת נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית לא תהיה בכנסת ישראל. לצערנו במקום לפסול את תומכי הטרור מהמשותפת, בג"ץ מאפשר להם להיבחר לכנסת ומנגד פוסל את בן ארי, מרזל וגופשטיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully