וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט להוציא את גלי צה"ל ממערכת הביטחון

עודכן לאחרונה: 21.1.2021 / 18:14

לפי החלטת שר הביטחון, יוקם צוות בין-משרדי שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת העברת התחנה הצבאית ממערכת הביטחון או סגירתה. "קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו", הסביר גנץ. "קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד"

בווידאו: גנץ אומר שישראל תפעל נגד כל מי שינסה לפגוע בה/צילום: טל עוז/משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ החליט היום (חמישי) על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. לפי החלטתו, יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, שיניע את התהליך ויגבש הצעה למתכונת העברת התחנה הצבאית ממערכת הביטחון או סגירתה.

ההחלטה התקבלה לאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה"ל ובמשרד הביטחון, וגורמים במערכת הביטחון הבהירו כי קיים רצון לנתק בין צה"ל, לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית. החלטת גנץ התקבלה בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי.

עוד הסבירו במערכת הביטחון כי ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של החיילים לבין פעילותו של אמצעי תקשורת, שבו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
נדרך לסגירה? בית גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון

בצוות הבין-משרדי שיוקם, יכללו נציגים של משרד הביטחון, צה"ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת. הצוות יגבש בתוך כמה שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.

"ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי", מסר שר הביטחון. "התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
"עניין ערכי ולא תקציבי". בני גנץ/אלעד מלכה

גנץ הוסיף כי "קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל"צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) בירך על ההחלטה להוציא את גלי צה"ל ממשרד הבטחון. "גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום", מסר קרעי. "אני מברך על ההחלטה להוציא את גל"צ מהצבא ומקווה שיוחלט על הפרטתה ושלא יעבדו על כולנו בעיניים וישאירו אותה כתחנה ציבורית על חשבון כל אחד מאיתנו". לדבריו, "אין שום הצדקה לתחנה במימון ציבורי. יש לפתוח את שוק התקשורת לתחרות עם תחנות ארציות פרטיות ולהפריט גם את התאגיד".

גלי צה"ל הגיבה להודעת שר הביטחון: "גלי צה"ל המציינת 70 שנה היא נכס צאן ברזל בתרבות ובחברה הישראלית. גלי צה"ל היא בית לחיילים, בית ליצירה הישראלית, לתרבות ולאמנות, בית לאינספור עיתונאים מצוינים. גלי צה"ל היא בית לדמוקרטיה הישראלית ופרח מוגן, שעליו יש לשמור מכל וכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully