וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הבריאות: אם תהיה תחלואה גבוהה - נמליץ לדחות את הבחירות | האזינו

20.1.2021 / 9:07

קיש אמר כי מדובר בעמדתו האישית וכי ההחלטה לא תהיה של גורמים פוליטיים, אלא של ועדת הבחירות. "אם נגיע סמוך ליום הבחירות במצב תחלואה גבוה, באמצע סגר, היינו ממליצים לועדת הבחירות המרכזית, שהיא היחידה שקובעת, לדחות את הבחירות", אמר בריאיון ב-103FM

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) אמר היום (רביעי) כי אם תחלואת נגיף הקורונה תהיה גבוהה, עמדתו תהיה לדחות את מועד הבחירות. "זו עמדתי האישית בלבד, לא עמדת הליכוד או עמדת ראש הממשלה - שאם נגיע סמוך ליום הבחירות במצב תחלואה גבוה, באמצע סגר, היינו ממליצים לועדת הבחירות המרכזית, שהיא היחידה שקובעת, לדחות את הבחירות", אמר בריאיון ב-103FM.

בהמשך לדבריו, אמר קיש כי "מגיפה משתוללת זה כמו מלחמה. הסיכון בהדבקות יכול לעלות בחיי אדם. ההחלטה תהיה בידי ועדת הבחירות המרכזית, שיכולה להמליץ לכנסת היוצאת ברוב של 80 חכ"ים ומעלה שניתן לדחות את תאריך הבחירות. כך היה במלחמת יום כיפור. אני עובד קשה יחד עם כל מערכת הבריאות ושר הבריאות שלא נהיה במצב הזה".

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. AP
קלפי למצביעים בבידוד, במהלך הבחירות במרץ 2020/AP

הממשלה אישרה אמש את הארכת הסגר המהודק בעשרה ימים, עד סוף החודש. נציגי משרד הבריאות המליצו על הארכתו בעוד שבועיים, וראש הממשלה בנימין נתניהו הציע שיימשך עשרה ימים נוספים, מתווה שאושר לבסוף פה אחד. השרים החליטו להוסיף לתקנות דרישה לבדיקת קורונה ב-72 השעות לפני המראתם של נוסעים לישראל.

ברקע ההתקדמות במבצע החיסונים ומספר הנדבקים היומי הגבוה, נקבע כי הסגר יימשך באותה מתכונת, למעט שינויים בודדים הנוגעים להגעת נוסעים בטיסות לארץ ובחינה פרונטלית של תלמידים וסטודנטים. התקנות יישארו בתוקף עד סוף החודש הקרוב לפחות, אך ייתכן שחלקן יבלמו עוד לפני שיבואו לידי ביטוי בפועל בעקבות התנגדות כחול לבן.

הדברים של קיש מגיעים לאחר עדכון משרד הבריאות הבוקר כי 93 בני אדם מתו מקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר המתים מהנגיף בישראל ל-4,142. כמו כן, 8,511 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ב-24 השעות האחרונות, ומספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-570,085.

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש במהלך ביקור במוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
אם התחלואה תהיה גבוהה, עמדתו תהיה לדחות את הבחירות. קיש, באוקטובר האחרון/ראובן קסטרו

אתמול התקבלו תוצאות עבור 95,465 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.2%. מספר החולים הפעילים הוא 82,930. בבתי החולים מאושפזים 1,918 חולים, מתוכם 308 מונשמים ו-1,113 חולים קשה. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

במקביל, עדכן הבוקר משרד הבריאות כי 2,272,000 בני אדם חוסנו עד כה לקורונה, כשמתוכם 550 אלף חוסנו במנה השנייה. "עברנו את רף 200 אלף חיסונים ביום, זה הקצב לנצח את המוטציה", אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully