וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חזרה בה מכתב האישום נגד תנ"צ גיא ניר שנחשד בהתנהלות בלתי תקינה

עודכן לאחרונה: 15.1.2021 / 13:08

ניר הוצא לחופשה כפויה זה חמש שנים, אליה הוציא אותו אלשיך. לאחר שהואשם באי עמידה בנוהל שעון נוכחות ובהתנהגות שאינה הולמת שוטר. בניגוד אליו, נגד הקצינה צ', ששימשה כעוזרת שלו והואשמה אף היא, ההליכים המשמעתיים ימשכו

אלשיך: "לא הייתה טעות בהתנהלות המשטרה בנושא ניצב רוני ריטמן"/עריכה: יאיר דניאל

המשטרה החליטה היום (חמישי) לחזור בה מכתב האישום נגד תת ניצב גיא ניר, בגין אי עמידה בנוהל שעון נוכחות והתנהגות שאינה הולמת שוטר. נגד הקצינה צ', ששימשה כעוזרת שלו והואשמה אף היא, ההליכים המשמעתיים ימשכו.

כתב האישום שהוגש לבית הדין המשמעתי של המשטרה נגד ניר, ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות לשעבר, הוגש גם נגד רב-פקד צ', שהייתה הקצינה שהתלוננה נגד ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן. ניר הושעה מתפקידו בשנה שעברה בשל חשדות להתנהלות בלתי תקינה ומערכת יחסים עם פקודה.

כתב האישום כלל עשרות סעיפים המתארים מקרים שבהם ניר והקצינה שהו יחד ביישוב שורש או בדירות המגורים שלהם, וכן מקרים שבהם מסרו דיווחים דומים על שעות העבודה שלהם. סעיפי אישום בודדים כוללים התייחסות להתנהלותם של השניים בעת ששהו בחטיבת המודיעין של המשטרה.

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
כתב האישום יבוטל. תנ”צ גיא ניר/הארץ, ניר קידר

סנגורו של ניר, עו"ד איציק כהן, מסר בתגובה כי "תנ"צ ניר ואנוכי שמחים על ההתקפלות המפוארת של משטרת ישראל. מתחילת הדרך היה ברור לנו, כי התיק הזה שנתפר בתפרים גסים, יסתיים בלא כלום - ויוכח כי תנ"צ ניר פעל ללא דופי בכל שנות שירותו". הוא הוסיף כי "יש להצר על כך שגורמים במשטרה הפועלים משיקולים זרים, משכו את ההליך המופרך הזה במשך חמש שנים עד שהאמת יצאה לאור".

"ההליך התפור הזה, הינו תולדה של סיכול ממוקד מצד קצינים בכירים באגף החקירות והמודיעין בניצוחו של אלשיך", המשיך עו"ד כהן. "העובדה כי למרות הכל, גורמים במשטרה ממשיכים במסע הציד נגד רפ"ק צ' באמצעות המשך ניהול ההליך הזה נגדה, היא תעודת עניות למשטרת ישראל, בזבוז משווע של מליוני שקלים מקופת המדינה ופגיעה קשה באמון הציבור".

ממשטרת ישראל נמסר כי ההליכים נגד תנ"צ (בדימ') גיא ניר בוטלו בהסכמת הצדדים, מאחר שפרש לגמלאות וחדל להיות שוטר, וזאת על פי הוראות החוק הקבועות עקרון זה. רפ"ק צ' עדיין משרתת במשטרה ולכן העילה החוקית לביטול כתב האישום לא חלה לגביה. מה גם, שחלק ניכר מסעיפי האישום בהם נאשמת רפ"ק צ' אינם חופפים לסעיפי האישום של תנ"צ (בדימ') גיא ניר, וחלקם כלל לא בוצעו במסגרת יחסי כפיפות בין מפקד לפקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully