וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מוות ראשון מקורונה אחרי 8 חודשים, מומחים בינלאומיים הגיעו לווהאן

מיליונים שוב בסגר אחרי שלראשונה מאז מאי מת אדם שנשא את הווירוס, בזמן שמשלחת של ארגון הבריאות העולמי סוף סוף נחתה בעיר - אך לא בלי תקלות. שניים מחבריה נותרו בסינגפור אחרי שבדמם נמצאו נוגדנים. "זה עשוי להיות מסע ארוך מאוד לפני שנקבל הבנה מלאה למה שקרה"

בווידאו: סין טוענת שהיא אוכפת בקפדנות את תקנות הקורונה/צילום: רויטרס

סין רשמה היום (חמישי) מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה אחרי שמונה חודשים, עם הגעת משלחת של ארגון הבריאות העולמי לווהאן, כדי לחקור את מקורות הנגיף אחרי עיכובים שהעלו שאלות לגבי הגישה שיקבלו המומחים. בעקבות החשש מהתפרצות מחודשת, הטילה סין סגר מחודש על מיליוני אזרחים, שגרם לחרדה בקרב התושבים.

"לא ראיתי את המילים 'מוות מנגיף' כל כך הרבה זמן, זה הלם! אני מקווה שהמגיפה תחלוף בקרוב", כתב אחד הגולשים בוויבו, המקבילה הסינית לטוויטר, שם ההאשטג "מקרה מוות חדש בחביי" הגיע למאה מיליון צפיות.

ראש צוות משלחת המומחים הבינלאומית, פיטר בן אמברק, אמר כי הקבוצה תיכנס לבידוד למשך שבועיים במלון לפני תחילת החקירה, אחרי ששניים מ-15 חברי הקבוצה נותרו בסינגפור לאחר שאותרו נוגדנים של קורונה בדמם. הוא הזהיר כי "זה עשוי להיות מסע ארוך מאוד לפני שנקבל הבנה מלאה למה שקרה". בייג'ינג טוענת שייתכן שהווירוס לא נוצר בווהאן, אלא רק זוהה שם לראשונה בסוף 2019. "אני לא חושב שיהיו לנו תשובות ברורות אחרי המשימה הראשונית הזו, אבל אנחנו נהיה בדרך", אמר אמברק.

בז'נבה, ארגון הבריאות העולמי מקיים היום דיון חירום במוטציות של הנגיף שזוהו בבריטניה ובדרום אפריקה ונקשרו לקצב גבוה של הדבקה בנגיף בשתי המדינות הסובלות מעומסים על בתי החולים. הווריאנטים החדשים של הקורונה אותרו במדינות רבות, כולל בישראל.

צוות מומחים של ארגון הבריאות העולמי מגיע לעיר ווהאן, חוביי, סין, 14 בינואר 2021. רויטרס
צוות מומחים של ארגון הבריאות העולמי מגיע לעיר ווהאן, היום/רויטרס

ללא קשר למקורות הנגיף, מדענים אומרים כי חיסונים המוניים הם הדרך היחידה להתגבר על המגיפה, שגבתה את חייהם של קרוב לשני מיליון איש בעולם, אף שרבים סבורים כי אלו נתוני חסר. רוב כדור הארץ נמצא בעיצומם של גלים שניים ושלישיים, ומאות מיליונים סובלים מהגבלות קשות וממשברים כלכליים חריפים.

מדינות רבות כבר החלו במבצעי חיסונים, אף שבקצב אטי בהרבה ממה שרבים קיוו. בארצות הברית, שם מתים מדי יום יותר מ-4,000 חולי קורונה, רק עשרה מיליון איש קיבלו את הזריקה הראשונה, הרבה פחות מהיעדים של ממשל טראמפ היוצא.

חדשות טובות ביחס לנגיף הגיעו ממחקר בריטי, שלפיו רוב אלו שהחלימו מהמחלה פיתחו נוגדנים למשך חמישה חודשים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully