וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להתפרצות: ווהאן חזרה לשגרה, אך מצולקת מהקורונה

עודכן לאחרונה: 20.12.2020 / 17:55

המסעדות והרחובות בעיר הסינית שבה הכול התחיל שוב צפופים, אחרי שחיסלה את הנגיף באמצעות סגר הדוק ובדיקות לכל 11 מיליון התושבים. עם זאת, למגיפה עדיין יש השפעות ארוכות טווח על התושבים, המקווים ש-2021 תהיה טובה יותר. "בני האדם הם מאוד שבריריים"

בווידאו: שנה להתפרצות הקורונה בווהאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בווהאן, המקום שבו החלה התפרצות הקורונה, התושבים חוזרים לשגרה, בעוד שהם מלאי זיכרונות מתחילת המגיפה שהטילה מורא על העיר הסינית. חלפו כמעט שבעה חודשים מאז שהעיר רשמה את מקרה ההדבקה המקומי האחרון שלה, בזכות סגר מוחלט על העיר ובדיקות מאסיביות לכל 11 מיליון תושבי העיר.

מסעדות, חנויות, רחובות וברים צפופים שוב, אבל המקומיים עדיין חווים את ההשפעות המתמשכות של הסגר על בריאותם הנפשית ועל העבודה שלהם.

ברויטרס ביקשו מתושבים ברחבי ווהאן לחלוק תמונות וסרטונים שצילמו בזמן ההתפרצות, לצד תקוותיהם לשנות 2021, לקראת יום השנה הראשון להתפרצות בעיר. רשויות הבריאות בעיר שחררו את ההודעה הראשונה לציבור על הווירוס הלא מוכר אז ב-31 בדצמבר 2019.

כמו העיר עצמה, רוב התושבים אופטימיים מטבעים, אפילו כשהם מתארים את השנה הקשה ביותר של העיר בעת האחרונה.

ג'יאנג הונגוואה, 34, מצטלמת בדוכן האוכל שלה, כמעט שנה אחרי התפרצות נגיף הקורונה בעיר ווהאן, סין, 14 בדצמבר. רויטרס
"כל המשפחה שלי הייתה יחד, וזה היה נדיר". דוכן אוכל בווהאן/רויטרס

אן ג'ומינג עבדה כמתנדבת במהלך הסגר הנוקשה שנמשך 76 ימים, והעבירה מזון לתושבים שהיו נצורים בבתיהם. "יכולתי לאכול אז רק ארוחה אחת ביום, כי הייתה הרבה עבודה לעשות, והיו מעט מאוד אנשים שעשו זאת, אז הייתי לחוצה מאוד. אני מקווה שהעיר כולה תשגשג ב-2021. אפשר להגיד שב-2020 לא היו אנשים בכל רחובותיה של ווהאן, רק בעלי החיים היו פעילים בחוץ.

זאנ'ג שינגחאו, סולן הלהקה המקומית "עכברוש משוגע", אמר כי "לא יכולתי לעשות שום דבר בבית. היה מאוד משעמם, אז חשבתי שאני צריך לעשות מוסיקה ולשיר כמה שירים כדי לעשות כיף בחיים. זה גרם לי לחשוב על הרבה דברים, וזאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שחוויתי כזה אסון. אסור להתעלם מהמגיפה. אני רואה את החדשות על מדינות זרות שיש בהן הרבה הדבקות, אז אסור להתעלם מזה. אסור לנו לחשוב שאנחנו מאוד חזקים. למעשה, אני חושב שאנחנו בני האדם מאוד שבריריים".

עוד בוואלה!

קורונה? מסיכות? מסיבת הבריכה ההמונית בווהאן נטולת הנגיף

לכתבה המלאה
וו מנגג'ינג (מימין) יחד עם חברה ברחוב בעיר ווהאן, סין, 16 בדצמבר. רויטרס
"השפעה אדירה על כל ההתפתחות של ווהאן"/רויטרס

וו מנגג'ינג, סטודנטית לעיצוב בת 22, אמרה כי היא חושבת שהמגפיה "פגעה ביותר מדיا אנשים. הרבה חברות פשטו את הרגל והתושבים איבדו את עבודתם. יש לזה השפעה אדירה על כל ההתפתחות של ווהאן. אני מאוד מודאגת שיהיה גל שני בווהאן, כי יש הרבה התפרצויות מחודשות של המגיפה באזורים שונים במדינה, ומספר הסטודנטים בווהאן הוא די גדול".

דואן לינג בת ה-36 סיפרה שבעלה נדבק בקורונה בפברואר בזמן שעבד כמנתח. "היה לי יום הולדת ביום שבו הוא אושפז, והוא העביר את היום בעריכה ושלח לי סרטון. מאוד התרגשתי. עברנו הרבה דברים ב-2020, ואני רוצה לומר להתראות ל-2020. אני מקווה שבשנה הבאה יהיה לנו תינוק".

דואן לינג ובעלה פנג יושון בדירתם החדשה בעיר ווהאן, סין, 13 בדצמבר 2020. רויטרס
"אני מקווה שבשנה הבאה יהיה לנו תינוק". דואן לינג ובעלה פנג יושון בדירתם החדשה בעיר/רויטרס

ג'אנג הונגוואה, בעלת דוכן למזון בן 34, אמרה כי "במהלך המגיפה, כל המשפחה שלי הייתה יחד, וזה היה נדיר, ומאוד שמחתי. אני חושבת ש-2020 שלי הייתה למעשה בסדר - הרגשתי ברת מזל שיכולתי לשמור על המשפחה. אני מקווה ב-2021 העסקים יהיו טובים".

ליו רונליאן, רקדנית רחוב בת 58, אמרה כי "2021 בדרך, ואני לא מצפה הרבה עבורי, אבל אני רוצה לחיות חיים שלווים, ואני מקווה שכולם יהיו בריאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully