וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות באוגנדה: בלי אינטרנט, כוכב הפופ ינסה להדיח את השליט הוותיק

הרשויות השביתו את הרשת אחרי קמפיין רווי אלימות, שבו נהרגו עשרות מתומכיו של בובי וויין בן ה-38 המבקש להחליף את יוורי מוסווני בן ה-76 שמתמודד על קדנציה שישית. בקלפיות לא יהיו משקיפים מהמערב, וויין ביקש מתומכיו לתעד את ספירת הקולות. חיילים נפרסו ברחובות

בווידאו: מהומות באוגנדה לאחר מעצר המתמודד לנשיאות/צילום: רויטרס

אוגנדה עורכת היום (חמישי) לבחירות לנשיאות, אחרי קמפיין רווי אלימות שבו נהרגו עשרות אנשים. השליט הוותיק יוורי מוסווני בן ה-76 מתמודד על כהונה שישית, כשמולו ניצב כוכב הפופ בובי וויין בן ה-38 הטוען שהוא מייצג את הדור הצעיר במדינה.

לפני ההצבעה, הממשלה השביתה את האינטרנט בהמשך לסגירת הרשתות החברתיות והאפליקציות לשליחת מסרונים אחרי שפייסבוק סגרה כמה חשבונות של אנשי מפלגת השלטון. המשטרה תפרוס שוטרים בגגות ברחבי הבירה קמפלה, וכלי רכב משוריינים מסיירים ברחובות.

הרשויות אסרו על קיום עצרות בחירות בבירה ובכמה אזורים נוספים בטענה שהיא רוצה למנוע את התפשטות מגיפת הקורונה. עם זאת, האופוזיציה אמרה כי זה משום שהיא פופולרית באזורים הללו.

וויין, ששמו האמיתי הוא רוברט קיאגולאני, מועמדים אחרים לנשיאות ותומכיהם נעצרו במהלך הקמפיין. בנובמבר נהרגו 50 בני אדם אחרי שוויין נעצר, ופעילי האופוזיציה הובילו את הקריאות למחאות מגגות מבנים גבוהים.

שלטים של המועמדים לנשיאות אוגנדה בבירה קמפלה, 12 בינואר 2021. רויטרס
שלטים של המועמדים אוגנדה בבירה קמפלה, אתמול/רויטרס

המשלה הבטיחה שהבחירות יהיו חופשיות והוגנות, אך בין המשקיפים לא תהיה נוכחות של משקיפים אמריקנים או אירופים. אתמול הודיעה ארצות הברית כי היא מבטלת את משלחת המשקיפים שלה אחרי שרוב הבקשות שלה נדחו.

השגרירה באוגנדה, נטלי בראון, אמרה כי ללא משקיפים, הבחירות לנשיאות ולפרלמנט יהיו חסרי "דין וחשבון, שקיפות ואמינות". היא הוסיפה כי גם משקיפים מקומיים רבים לא קיבלו את האישור שלהם עדיין.

בתגובה, דובר נשיא אוגנדה אמר כי יהיו משקיפים מהאיחוד האפריקני ומקהילת מזרח אפריקה. "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה אוגנדה שלחה משקיפים לבחירות בארצות הברית", הוא הוסיף.

בובי וויין, שנוהג לחבוש כומתה אדומה על ראשו, ביקש מתומכיו להישאר בקלפיות ולהשתמש במצלמות הטלפונים שלהם על מנת לתעד את הליך ספירות הקולות, בניסיון למנוע זיופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully